Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Half Life 2 Officiella Tråden


När kommer Black mesa igentligen?
  • 0
Citerar Troksch:
Är det någon skillnad mellen det vanliga Half-Life och sorce varianten om man bortser från grafiken?


Nej, men du ska absolut skaffa originalet. Det måste upplevas i sin fulla prakt och efter det kan du köra Black Mesa.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Troksch:
När kommer Black mesa igentligen?


Det enda klara beskedet hittills är 2009. Detta har garanterats mer än en gång, så det betyder att det kan komma idag...eller den 31:a december, eller när som helst däremellan.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Att spela Half life 2 på dator är som att äta choklad i ett sago land där bara lättklädda sexiga damer serverar drinkar med bananer i! Rätt bra elr vad säger ni?
Har klarat det två gånger och tkr att det är en grym känsla att klara det!
  • 0
Black Mesa blir försenat till 2010
  • 0
Har problem med en bugg i Half life (första). Har hänt mig 2 ggr, och det är att i en speciell hiss, med galler till golv och dörr hinner den åka upp en bit men sedan när den ska ladda stannar hissen och gubben. Man kan inte gå någonstans och man tappar liv hela tiden. Första gången det hände startade jag om och började om hela spelet från början. Då gick det problemfritt att åka upp hela vägen, men en bra bit längre fram kom jag till exakt samma sort hiss, och samma sak där. Den buggar. Så jag undrar; Vet någon hur jag ska göra för att få bort buggen? Vet inte vilken version jag har, men kan inte patcha spelet av någon anledning.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
men kan inte patcha spelet av någon anledning.


Du kanske inte kan patcha spelet för du har laddat ner det?
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Alex09:
Har problem med en bugg i Half life (första). Har hänt mig 2 ggr, och det är att i en speciell hiss, med galler till golv och dörr hinner den åka upp en bit men sedan när den ska ladda stannar hissen och gubben. Man kan inte gå någonstans och man tappar liv hela tiden. Första gången det hände startade jag om och började om hela spelet från början. Då gick det problemfritt att åka upp hela vägen, men en bra bit längre fram kom jag till exakt samma sort hiss, och samma sak där. Den buggar. Så jag undrar; Vet någon hur jag ska göra för att få bort buggen? Vet inte vilken version jag har, men kan inte patcha spelet av någon anledning.


Har varit med om den buggen, tycker dock det är konstigt att Valve inte gjort något åt den under de 10 åren som har gått. Kommer dock inte hur jag klara mig förbi den, men tror att jag bara laddade ett save från innan också funka. Har dock även minne av att jag använde en granat på något sätt... bara att testa sig fram.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Här står det hur man undkommer det alex09

http://icrontic.com/forum/archive/index.php/t-7109.html

It is a very common bug in Half-Life. Jumping will get you around the problem. But if you do not jump in time and end up stuck...hit the spacebar and the shift keys alternately and quickly. Many times it will free you. The most common stickey places are when riding a lift through a map change. So whenever I get on a lift or elevator the first thing I do is quick save and then stand in the middle of the lift and get ready to jump.
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Hmmm... Installerade precis HL 2 igen. Tänkte spela igenom mästerverket för första gången. Det konstiga är att när jag dödar fiender försvinner deras kroppar?
Är det någon patch som gjort att det är så, eller måste jag ändra någon inställning.
För övrigt klarar min dator spelet utmärkt, så det är inget problem med min pc ;)
"Wake Me, When You Need Me" -Master Chief
  • 0
Fick hem HL2 igår och har spelat lite nu. Jag tycker att handlingen är klart godkänd men jag förstår verkligen inte varför det finns zombies med. Vad har de med någonting att göra liksom? XD Min teori är att aliensen har muterat människorna...?
I'm a bird in a bird in a bird in a bird in a bird in a pig
  • 0
Citerar mansikka:
Fick hem HL2 igår och har spelat lite nu. Jag tycker att handlingen är klart godkänd men jag förstår verkligen inte varför det finns zombies med. Vad har de med någonting att göra liksom? XD Min teori är att aliensen har muterat människorna...?


Jo, headcrabs (ser ut som krabbor) sätter sig på människors huvud för dom livnär sig på människor. Och den som oturligt nog får en headcrab på sitt huvud blir en zombie. Självaste headcrabsen kommer från en annan division som man skulle förstå om man spelat första spelet. Där har du din förklaring.
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Citerar flippy:
Självaste headcrabsen kommer från en annan division


*Dimension
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar flippy:

Självaste headcrabsen kommer från en annan division


*Dimension


Nej nej, head crabs kommer faktiskt från alsvenskan, tro det eller ej
"Jag kör! Vad har jag för bil? HAR jag en bil?!"
  • 0
Citerar Ironhead:
Citerar sirjohnnyking:
Citerar flippy:

Självaste headcrabsen kommer från en annan division


*Dimension


Nej nej, head crabs kommer faktiskt från alsvenskan, tro det eller ej


Citerar sirjohnnyking:
Citerar flippy:
Självaste headcrabsen kommer från en annan division


*Dimension


Mobba mig inte för mina fel och misstag



"Legends don't burn down villages"
  • 0
Lirade Half-Life 2: Lost Coast för första gången igår Kolla in lite gameplay som jag tog igår ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mTPhZ8wNPaQ
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Lirade Half-Life 2: Lost Coast för första gången igår Kolla in lite gameplay som jag tog igår ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mTPhZ8wNPaQ


Du köttar rätt hårt med revolvern måste jag säga (;
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Citerar flippy:
Där har du din förklaring.


Aah.. Det förklarar en del. Tack.
I'm a bird in a bird in a bird in a bird in a bird in a pig
  • 0
Citerar Danny 217:
Lirade Half-Life 2: Lost Coast för första gången igår Kolla in lite gameplay som jag tog igår ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mTPhZ8wNPaQ


Är inte Lost Coast en grafisk demonstration? De ville demonstrera den nya teknologin HDR-lighting som släpptes under år 2005 har jag för mig.
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar Danny 217:
Lirade Half-Life 2: Lost Coast för första gången igår Kolla in lite gameplay som jag tog igår ;D

http://www.youtube.com/watch?v=mTPhZ8wNPaQ


Är inte Lost Coast en grafisk demonstration? De ville demonstrera den nya teknologin HDR-lighting som släpptes under år 2005 har jag för mig.


Kan nog stämma, eftersom det är så kort.
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Hur i helvete klarar man det där stället när man åker vattenskoter!?
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Hur i helvete klarar man det där stället när man åker vattenskoter!?


Man åker snabbare!
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Man åker snabbare!


Det funkar ju inte! GAAAAAHHHHH!!!
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Ska man köpa the orange box till ps3? Är det nått att ha? Har det på datorn men kan inte spela det längre pga för dålig dator och skulle ju gärna få uppleva Half life 2 för en tredje gång fast på ps3. Och man får 5 spel för 199 spänn. Eran åsikt?
"Legends don't burn down villages"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!