Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

No Man's Sky


No Man's Sky börjar närma sig release! 10 augusti kommer spelet till Europa och det blir äntligen möjligt att kasta sig ut i ett spel som fortfarande har många frågetecken, utvecklarna har hållit många detaljer hemliga.

Ett spännande frågetecken jag har är huruvida man kan se andra spelare eller inte. Hello Games har gjort sig tydliga med universumets storlek, så stort att du troligtvis aldrig kommer vara på samma planet som någon annan. Men låt oss säga att två spelare befinner sig på samma planet samtidigt enligt sjukligt små odds. Kommer dessa kunna se varandra, eller finns det ingen uppkoppling till andra spelare över huvud taget? Vad tror ni?
  • 0
Citerar Maximilian-R:
Ett spännande frågetecken jag har är huruvida man kan se andra spelare eller inte.


Jodå, det är jag ganska säker på att du kommer att kunna göra. Sean Murray har sagt att det är viktigt att uppgradera ditt skepp och din dräkt eftersom du kommer att möta faror i både NPC:s och, potentiellt, andra spelare. Googlade snabbt men hittade inte det exakta citatet.

Nu lär du ju som sagt mest troligt aldrig stöta på en annan spelare, så det har kanske ingen större betydelse, men för mig är tanken på att du KAN stöta på en annan spelare extremt kittlande. Mest troligt kommer jag aldrig att göra det, men om det händer kommer det att vara bland det häftigaste jag upplevt i spelväg. Det är en unik typ av multiplayer som jag finner väldigt tilltalande. Lite som Journeys multiplayer - nytt, spännande och originellt.
  • 0
Citerar Logos:
Jodå, det är jag ganska säker på att du kommer att kunna göra. Sean Murray har sagt att det är viktigt att uppgradera ditt skepp och din dräkt eftersom du kommer att möta faror i både NPC:s och, potentiellt, andra spelare. Googlade snabbt men hittade inte det exakta citatet.

Nu lär du ju som sagt mest troligt aldrig stöta på en annan spelare, så det har kanske ingen större betydelse, men för mig är tanken på att du KAN stöta på en annan spelare extremt kittlande. Mest troligt kommer jag aldrig att göra det, men om det händer kommer det att vara bland det häftigaste jag upplevt i spelväg. Det är en unik typ av multiplayer som jag finner väldigt tilltalande. Lite som Journeys multiplayer - nytt, spännande och originellt.


Är det sant?! Håller med dig totalt, tanken är riktigt spännande och känns som något helt unikt som inte träffats på i spelväg tidigare. Tänk om man inte ens märker när man stöter på någon, för man har svårt att avgöra om det är en spelare eller npc. Är så excited!!
  • 0
Citerar Maximilian-R:
Tänk om man inte ens märker när man stöter på någon, för man har svårt att avgöra om det är en spelare eller npc.


Skulle tro att det är svårare att avgöra i rymden när man sitter i sitt skepp, än om man skulle stöta på någon på marken på en planet. En mänsklig spelare tror jag utmärker sig mer utanför skeppet.
  • 0
Någon som hört/läst något om när nästa uppdatering släpps? Sean Murray pratade ju om basbyggande, ägande av jättestora fraktskepp och annat mums-mums. Den här ständiga tystnaden om spelet och dess uppdateringar från Hello Games sida är verkligen frustrerande.
  • 0
Någon annan som tankat uppdateringen?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!