Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Overwatch - Officiell tråd


Visste inte att Symmetras turrets skulle bli nerfade. Vet inte om det är så nödvändigt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Visste inte att Symmetras turrets skulle bli nerfade. Vet inte om det är så nödvändigt.


Jag tyckte jag spelade henne väl idag (minus en match i Hollywood) och märkte knappt av någon skillnad, men det här är ju hjärtskärande. Hon, om någon, behövde knappast nerfas till PS4. Inte heller behövde man ta bort buskarna i Hollywood.kartan. Men det värsta är att Blizzard inte verkar ha motiverat detta beslut överhuvudtaget och bristen på bättre kommunikation till konsolspelarna är lite dystert. Är det för att hon har högst winrate, eller vad?

Symmetra är min mest spelade karaktär och jag lär fortfarande spela som henne i många timmar till. Men tråkigt att teleportören lär dröja en stund till...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
I övrigt har patchen gett mycket glädje och Ana är överraskande kul. D.Va är farligt effektiv och Zenyatta känns bättre än någonsin.

Men som sagt, det här smygandet med Symmetra överskuggar det hela lite för min del. Ett mycket märkligt beslut. Vad säger ni andra?

Citerar Serba:
en i vårt lag bytte till Mei för att blocka oss inne under den andra omgången.


På PS4 kunde Meis isväggar inte gå sönder, vilket resulterade i ett trollparadis utan dess like. Lite av en mardröm, men förhoppningsvis fixat nu.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Nu har jag inte kunnat spela på någon vecka, då vi är utan internet tills månadsskiftet. Jag hade inte hört talat om förändringen med buskarna på Hollywood-kartan. Gäller det även på PC? De var ju perfekta för att sätta ut luriga turrets i.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Görta:
Nu har jag inte kunnat spela på någon vecka, då vi är utan internet tills månadsskiftet. Jag hade inte hört talat om förändringen med buskarna på Hollywood-kartan. Gäller det även på PC? De var ju perfekta för att sätta ut luriga turrets i.


Enbart den breda väggen bredvid limosinen, där har de mindre buskarna ersatts av sjögräs (?) och några av de högre buskarna är borta.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Enbart den breda väggen bredvid limosinen, där har de mindre buskarna ersatts av sjögräs (?) och några av de högre buskarna är borta.


Dåliga nyheter för en som har Symmetra som favorit.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Vad är ni för rank i competitive? Började på 52, gick ner till 49 och har nu nästan blivit 57.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Började på 52, varit nere och nosat så lågt som på 46. Tror jag är typ 48 nu.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Rank 59 i competitive nu, topp 17% (på PC) i världen. AIMING FOR THE TOP YA KNOW.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
stolt pappa
hånobing
Står på en stadig 52 (konsol) och har inte rubbat den balansen riktigt, mest för att jag inte finner Sudden Death särskilt tilltalande. Väntar nog till nästa säsong för att röra om lite.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Varför kan jag inte trakassera moviefreaks matcher längre? Har man tagit bort "Join Game"-alternativet?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Ja, jag har själv undrat varför jag inte kan hoppa in som Tracer i Smileys spel och jävlas. Man kunde ju göra det efter Ana-patchen, va?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Nu kommer nya skins, ett nytt spelläge och annat lullull med Olympiska Spelen-tema.

https://www.youtube.com/watch?v=qpcOD9tJM4k

Dock verkar man inte kunna få dessa skins med in-game-valutan...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Nu kommer nya skins och annat lullull med Olympiska Spelen-tema.


Spelar Lucioball just nu, en variant av Rocket League. Helt okej faktiskt.

I min gratislåda fick jag en voice line till Roadhog. Yay. -.- Hoppas man hinner få Tracer-skinnet.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Har haft rätt svårt att anpassa mig till D.Vas ult efter buffen. Innan kunde man skicka hennes mech högt upp i luften, över byggnader och från konstiga vinklar och få den landa mitt bland det förvirrade motståndarlaget. Försöker jag samma sak nu brukar den explodera långt över huvudet på alla.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Har haft rätt svårt att anpassa mig till D.Vas ult efter buffen. Innan kunde man skicka hennes mech högt upp i luften, över byggnader och från konstiga vinklar och få den landa mitt bland det förvirrade motståndarlaget. Försöker jag samma sak nu brukar den explodera långt över huvudet på alla.


Varit trixigt för mig också, men kompenserar det med att flyga lite längre innan jag skickar iväg den. Annars älskar jag buffen; överraskningsmomentet är bättre än någonsin och en ynka sekund gör verkligen all skillnad, för min del.

I övrigt är jag fortfarande grymt bitter efter Symmetra-nerfen. Även om jag kan spela henne väl, känns hon svagare. Jag räds ibland att välja henne, bara för att jag vet att hennes turrets inte har samma effekt på irriterande Tracers (som jag hatar mer än någonsin) och ostoppbara Genjis.

En designer svarade efter två veckors väntetid (!) med att de ville matcha hennes konsol-stats med PC, trots att Blizzard själva sagt att man kommer hantera PC och konsol olika. Alltså, va? Jag menar, vad är poängen med att sätta vissa karaktärer ur balans och göra de mindre användbara, bara för att matcha siffror på en helt annan spelmaskin? Så jävla, jävla pantat.

Men ja... annars är väl spelet kul, fortfarande.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
>spelar lite solo queue på Competitive idag, vad kan gå fel?
>inga tanks eller defense på Defense
>två lämnar matchen, förlorar hårt
>nästa match
>alla sprider ut sig och rushar in en efter en, dör som flugor
>gör mitt bästa, förlorar hårt

https://i.imgur.com/nm9EfCD.jpg

http://i.imgur.com/prPorjA.jpg
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
De första matcherna jag körde sedan den nya säsongen startade var underbara. Laget kommunicerade, tänkte på counters och komposition och ingen var toxic. Men idag har jag verkligen bara hamnat men helt värdelösa lag.

Spelade just klart en match på Temple of Anubis. Vi var på defence och förlorade snabbt första punkten. Troligtvis för att vi hade fyra DPS-filurer. Vår enda helare blir sur och byter till McCree, vilket tvingar mig att hoppa till helare. Vips så står vi och försöker hålla sista punkten med 5 DPS-karaktärer och en Mercy som förtvivlar försöker värva kamrater till support- och tankrollerna. Vi blir överkörda. Matchen är över.

Känns som quickplay om igen.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Dåliga lagkamrater i comp är livsfarligt för humöret. Särskilt när man är låst som tank eller healer medan resten av laget vägrar anpassa sig.

Ska försöka spela mer comp än vad jag gjorde förra säsongen, men jag gillar inte att bli så irriterad.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Jag har aldrig i hela mitt liv varit så frustrerad på ett spel som jag var igår, Aldrig. Leavers och obalanserade kompositioner förstörde mina fem sista placementmatcher för mig och jag hade god lust att begå seppuku med en smörkniv, eller något.

Varför är motståndarna alltid kraftpaket med samarbetande tanks och luriga flanks, medan ens egna lag alltid består av tandpetare som rushar in till lejonkulan en efter en? Värre sen är att man ändå hamnar i knattelag när man väl fått sin rankning. Vad sägs om Torbjörns på Attack (som misslyckas 100% av gångerna) eller Anas som rushar ut för att få en headshot?

Quickplay blev snabbt irriterande när man tvingades spela mot dubbel-Pharahs, trippel-Reinhardts och fyra Tracers, men det finns inget värre än att hamna i en ofrånkomlig, ond cirkel av förluster och se sig själv backa i rankning. Att känna sig som en usel spelare tillkommer också som en härlig bonus.

Vem har jag förargat för att få denna förbannelse över mig? Är nya Deus Ex kul? Ifall jag behöver en paus från den hjärtklappning som bara Overwatch lyckats framkalla...
André Lamartine / Gamereactor
Citerar moviefreak:
Quickplay blev snabbt irriterande när man tvingades spela mot dubbel-Pharahs, trippel-Reinhardts och fyra Tracers, men det finns inget värre än att hamna i en ofrånkomlig, ond cirkel av förluster och se sig själv backa i rankning. Att känna sig som en usel spelare tillkommer också som en härlig bonus.


Det där. Jag har spelat en hel del idag, och jag har förlorat såååå mycket. Jag blev så glad när jag fick min placement (några tiotal poäng från platinum), för på den nivån så fanns det faktiskt folk som tänkte på team composition och grejer. Nu är jag rädd att jag hamnat i ELO Hell, eller vad det nu brukar kallas.

Jag har inget emot att förlora, men då vill jag gärna känna att jag och mitt lag har gjort vårt bästa. Det känns inte så längre, och utan lag som är villiga att samarbeta så känns det omöjligt att klättra tillbaka till den nivån som jag faktiskt hade kul på. Jag måste verkligen sluta spela solo queue.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Är det någon som spelar på xbox? Adda mig i så fall så slipper ni en idiot som väljer den sista DPSen. Galdir90 heter jag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!