Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Gamereactor Weekly (NY!)


Vad anser du om utvecklingen på bärbara spel? Det blir ju allt vanligare att göra om spel från de stationära konsolerna till bärbara titlar till PSP och DS. Spelen blir ju inte "spontan"-spel på samma sätt som tidigare.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Petter kommer du införskaffa iPhone 3GS på lanseringsdagen? I know I will.
''Väljer dem dåligt och neråt så är dem tvugna att döda vidare för framtiden. Jag menar, dåligt är ju dåligt. - Rolf Peter Andersson
  • 0
Citerar Gold:
Vilket är ditt favorit kapitel i Half-life 2?


- Nova Prospects, ett fantastiskt kapitel i ett genialt actionspel.

Citerar Pappa1:
vem håller du tummarna för på lördag, Gsp eller Thiago? Var tvungen att fråga om du ändrat uppfattning om Gsp efter du träffade honom.


- Jag hoppas (hoppas) stenhårt på Alves. Vill se GSP utan bältet for a change.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
är det en myt eller inte att man kan hoppa över flaggstängerna i Super Mario Bros.?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Vilken är din favorit konsol utav PS3 Xbox 360 och Wii?
  • 0
Om du skulle köpa trummor, vilka skulle det bli? (eller du kanske redan har trummor. Isånafall vad för några?)
  • 0
Citerar lamster:
Vad anser du om utvecklingen på bärbara spel? Det blir ju allt vanligare att göra om spel från de stationära konsolerna till bärbara titlar till PSP och DS. Spelen blir ju inte "spontan"-spel på samma sätt som tidigare.


- Jorå, kolla bara på Iphone (den bästa bärbara spelplattformen just nu) där det kokar av kreativitet. Indie-genren lever!

Citerar Matheew:
Petter kommer du införskaffa iPhone 3GS på lanseringsdagen? I know I will.


- Jepp!
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
  • Gold
  • Gold
Vilket spel spelas mest online på redaktionen?
  • 0
Är 7.1 verkligen nödvändigt eller räcker 5.1?
"It ain´t about how hard you can hit. It´s about how hard you can get hit and keep moving forward" - Rocky Balboa
  • 0
är prototype värt 200kr?
  • 0
Citerar FlesHunter:
är det en myt eller inte att man kan hopa över flaggstängerna i Super Mario Bros.?


- Man kan hoppa över. Tro mig.

Citerar Hackis:
Vilken är din favorit konsol utav PS3 Xbox 360 och Wii?


- Om jag måste välja: PS3, jag gillar Blu-ray-film nästan lika mycket som jag älskar spel.

Citerar a123456789:
Om du skulle köpa trummor, vilka skulle det bli? (eller du kanske redan har trummor. Isånafall vad för några?)


- Jag hade två set tidigare. Yahama Maple Custom och Pearl Reference Series. Skulle jag handla nytt idag skulle det bli ett DW-set.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
vad hände med arma 2?
  • 0
Citerar Gold:
Vilket spel spelas mest online på redaktionen?


- Wow

Citerar gustav93:
Är 7.1 verkligen nödvändigt eller räcker 5.1?


- 7.1 är aldrig nödvändigt. 5.1 räcker i alla lägen.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar andy11:
är prototype värt 200kr?


- Inte enligt mig, men så verkade jag vara den enda i Sverige som inte gillade det också.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar Vapor17:
Vad tyckte du om Uncharted 2's MP Beta?


- Hann aldrig testa. Hade fullt upp med Dirt 2, Red Faction, Batman och Tekken 6.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
1988 är året jag är född. Då listades även dessa spel som årets bästa spel.

1. Super Mario Bros 3
2. Mega Man 2
3. The Last Ninja 2
3. Ghouls ´n Ghosts
5. The Revenge of Shinobi.

Hur hade listan sett ut år 2009?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Apple har på senaste tiden ökat sina marknadsandelar rätt rejält. Apples senaste succéer, iPhone och iPod touch, visar sig även ha blivit en spelplattform att räkna med och har ett stadigt ökande spelutbud.

Nu till min fråga, tror du att Mac OS återigen kan bli en stor spelplattform? Om jag inte missminner mig var spelutbudet under 90-talet ganska hyggligt i jämförelse med vad PC då hade att erbjuda. Det finns onekligen goda förutsettningar enligt mig. Intel processorerna verkar vara enklare än PowerPC att utveckla till, det börjar dyka upp fler stortitlar än vanligt t ex. Sims 3 och Spore. Bungie, med flera exklusiva klassiker, har blivit självständigt efter ett par års sammarbete med ärkerivalen Microsoft. Kanske kommer de att börja med att släppa stortitlar till Mac OS X? Det enda som skulle kunna hota Mac OS ifrån att bli en spelplattform är bootcamp. Kanske nöjer sig utvecklarna med det och fortsätter med att prioritera PC istället för Mac. Vad tror du?
If I had a Rocket Launcher, I'd make somebody pay
  • 0
Hur många timmar har redaktionen lagt ner på Fallout 3 nu? Inklusive DLC?

Och är det värt att byra till en 360 Elite nu eller vänta till när dom lanserar "nästa" konsol nästa år? Samma fråga om PS3 180 gigare
Made you read it!
  • 0
Om Darth Vader hade spelats av Michael Jackson hade star wars filmerna blivit bättre
  • 0
Citerar Medley:
Apple har på senaste tiden ökat sina marknadsandelar rätt rejält. Apples senaste succéer, iPhone och iPod touch, visar sig även ha blivit en spelplattform att räkna med och har ett stadigt ökande spelutbud.

Nu till min fråga, tror du att Mac OS återigen kan bli en stor spelplattform? Om jag inte missminner mig var spelutbudet under 90-talet ganska hyggligt i jämförelse med vad PC då hade att erbjuda. Det finns onekligen goda förutsettningar enligt mig. Intel processorerna verkar vara enklare än PowerPC att utveckla till, det börjar dyka upp fler stortitlar än vanligt t ex. Sims 3 och Spore. Bungie, med flera exklusiva klassiker, har blivit självständigt efter ett par års sammarbete med ärkerivalen Microsoft. Kanske kommer de att börja med att släppa stortitlar till Mac OS X? Det enda som skulle kunna hota Mac OS ifrån att bli en spelplattform är bootcamp. Kanske nöjer sig utvecklarna med det och fortsätter med att prioritera PC istället för Mac. Vad tror du?



- Det tror jag inte, inte alls faktiskt. PC:n som plattform ("datorn" som plattform) krymper hela tiden. Och det finns helt enkelt inte tillräckligt med maccar på marknaden... still.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar andy11:
Om Darth Vader hade spelats av Michael Jackson hade star wars filmerna blivit bättre


- Ställ riktiga frågor och sluta dubbelposta annars varnar jag dig.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Okej, men om man skaffar en ny, bra förstärkare så är det alltid 7.1 väl? Ska man bara strunta i att koppla in de två sista högtalarna då eller?
"It ain´t about how hard you can hit. It´s about how hard you can get hit and keep moving forward" - Rocky Balboa
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Tack för den här veckan och på återseende nästa fredag allesammans! /Jonas & Petter