Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Rapportera buggar!


Citerar Aaandy:
Alla mina påminnelser fortsätter synas på mitt krypin trots att jag redan granskat dem... mer än en gång.


Samma här. Jag använder Chrome. Felet uppstår på olika datorer och även om jag rensat cookies + historik.
  • 0
Citerar Danne89:
Samma här. Jag använder Chrome. Felet uppstår på olika datorer och även om jag rensat cookies + historik.


Jag upplever samma sak, fast använder Firefox.
  • 0
Har ni provat att klicka bort påminnelserna i själva påminnelses-fliken/knappen, alltså den där klockikonen? Kunde inte heller få bort påminnelser under flera månader innan jag upptäckte det, låter som att det skulle kunna vara exakt det var för mig.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Har ni provat att klicka bort påminnelserna i själva påminnelses-fliken/knappen, alltså den där klockikonen? Kunde inte heller få bort påminnelser under flera månader innan jag upptäckte det, låter som att det skulle kunna vara exakt det var för mig.

Japp! Markera som läst fungerar bara tills nästa gång jag besöker sidan.
  • 0
Citerar Danne89:
Japp! Markera som läst fungerar bara tills nästa gång jag besöker sidan.


Ja, den delen brukar inte fungera så bra nej. Syftade dock på krysset vid varje påminnelse i själva rutan, om påminnelserna inte försvinner efter ni klickat på den med krysset så är det garanterat en bugg.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Gästboksinläggen har bytt plats. Alltså så är ens allra första gb-inlägg på första sidan, medan man måste bläddra till sista sidan för att se dem nyaste inläggen.

Kör Chrome i iOS 9.2.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Jag har Firefox och inga add-ons aktiverade på GR men jag kan inte ladda upp en bild i min grupp. Jag har försökt ett flertal gånger men sidan blir helt vit när jag trycker på ladda upp. Hjelp plz.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Kanske inte en bugg men när man laddar upp en bild med transparant bakgrund blir det svart bakgrund, medan vit skulle få det att flyta ihop bättre till designen på hemsidan.
  • 0
Går ej för mig att redigera tidigare kommentarer som gömts under "Visa X tidigare kommentarer". Går bra som vanligt att ändra kommentarer som fortfarande inte har gömts. Som Gamereactors webbansvariga kanske är intresserade av att veta, har jag prövat med att använda två olika webbläsare och tagit bort cookies osv. Men inget skillnad. Har den vanliga rutan för att posta nya kommentarer längst ner som vanligt, men när jag trycker på "redigera" på dessa gömda kommentarer så uppdateras sidan och den vanliga kommentar rutan försvinner helt och hållet istället för att fyllas med min tidigare text för redigering, tills man tar bort 'editid=xxxxxx#xxxxxx' ur adressfältet, då kommer den tillbaka. Det går fortfarande inte att redigera den gömda inlägg utan man kan endast posta en ny om man inte vill påbörja samma procedur igen helt förgäves.
  • 0
Kan inte kommentera bloggar. Står "Not Found" om jag försöker posta en kommentar. Men det verkar vara bara jag? Andra verkar ha lyckats kommentera under tiden.

Forum och nyheter går bra att kommentera.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Kan inte kommentera bloggar. Står "Not Found" om jag försöker posta en kommentar. Men det verkar vara bara jag? Andra verkar ha lyckats kommentera under tiden.

Forum och nyheter går bra att kommentera.


Nej det gäller alla det verkar dock inte vara lika för alla vad som går eller inte går. Jag kan exempelvis kommentera nyheter men inte bloggar. Jag kan ibland skriva bloggar och ibland möts jag av user not found etc. Så det är något som spökar för alla men det tar sig lite olika uttryck tror jag. Jag får förövrigt samma fel om jag kommenterar bloggar som dig. Jag såg det första gången runt 2-3 tiden idag.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Nej det gäller alla det verkar dock inte vara lika för alla vad som går eller inte går. Jag kan exempelvis kommentera nyheter men inte bloggar.

Åhå...

Förslagsvis så går man in här och rapporterar sina problem:

http://www.gamereactor.se/buggar/
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Hej!

Jag har samma problem som nedanstående citat. Hemsidan fryser, datorn går upp på maxvarv och det tar ca 20-30 sekunder innan webbläsaren går att använda igen. Händer hela tiden, några få minuter mellan gångerna, och speciellt när man trycker på en länk så sidan laddas som. Spelar ingen roll om jag använder Chrome eller explorer, problem finns på båda. Antingen har problemet funnits minst ett par år om man ser till inläggen jag citerat eller så har problemet återuppstått.

Ni får gärna se över detta

Citerar Ciriux:
Är det bara för mig som Gamereactor fryser hela Chrome i några sekunder när man klickar på något? Började igår typ...
Citerar Aaandy:
Citerar Danne89 amma här. Jag använder Chrome. Felet uppstår på olika datorer och även om jag rensat cookies + historik.

Jag upplever samma sak, fast använder Firefox.
Citerar cheeseeater:
Hej!

Jag har samma problem som nedanstående citat. Hemsidan fryser, datorn går upp på maxvarv och det tar ca 20-30 sekunder innan webbläsaren går att använda igen. Händer hela tiden, några få minuter mellan gångerna, och speciellt när man trycker på en länk så sidan laddas som. Spelar ingen roll om jag använder Chrome eller explorer, problem finns på båda. Antingen har problemet funnits minst ett par år om man ser till inläggen jag citerat eller så har problemet återuppstått.

Ni får gärna se över detta

Citerar Ciriux:Är det bara för mig som Gamereactor fryser hela Chrome i några sekunder när man klickar på något? Började igår typ...Citerar Aaandy:Citerar Danne89 amma här. Jag använder Chrome. Felet uppstår på olika datorer och även om jag rensat cookies + historik.

Jag upplever samma sak, fast använder Firefox.


Har samma problem, Chrome slutar svara ett antal sekunder varje gång jag går in på hemsidan och varje gång jag byter sida på hemsidan. Det fryser inte dessutom bara utan Chrome slutar verkligen svara enligt operativsystemet. Fungerar några sekunder, kan scrolla osv sen bara fryser allt i några sekunder för att sen släppa och sen fungerar allt utmärkt...tills jag byter sida igen.

Ska ta och rapportera detta som en bugg också, se om det är något de kan lösa. Men gör fortfarande detta inlägg för att bumpa tråden också .
  • 0
Nya inläggsräknaren funkar inte. Den visar ibland noll kommentarer på en nyhet, även om det inte stämmer.

De klassiska blåa räknarna som fortfarande syns i sidofältet funkar som de ska. Dessutom är de snyggare, tydligare och mindre plottriga, så jag förstår inte varför de byttes ut.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Är det bara för mig sidan buggar? Den är inte som den ska vara.
  • 0
Det går inte att redigera inlägg man postat... alls?
Citerar Aaandy:
Det går inte att redigera inlägg man postat... alls?

Funkar för mig, men äldre inlägg (några veckor gamla) går inte. De kanske har lagt in en tidsgräns som med bloggar, av någon anledning.

Har problem med att göra inlägg nu. Kryssar i "jag är inte en robot" (varför man nu ska behöva det) men det blir inget. Väldigt drygt också när man måste välja bilder med bilar, butiker och annat när man försöker posta.

Tillagt 2017-07-20 13:08:
Okej, försökte redigera inlägg men det gick inte att posta uppdateringen. Ser problemet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar Aaandy et går inte att redigera inlägg man postat... alls?
Funkar för mig, men äldre inlägg (några veckor gamla) går inte. De kanske har lagt in en tidsgräns som med bloggar, av någon anledning.

Har problem med att göra inlägg nu. Kryssar i "jag är inte en robot" (varför man nu ska behöva det) men det blir inget. Väldigt drygt också när man måste välja bilder med bilar, butiker och annat när man försöker posta.

Tillagt 2017-07-20 13:08:
Okej, försökte redigera inlägg men det gick inte att posta uppdateringen. Ser problemet.


Ah det är inte bara jag trodde att min browser blivit tokig över alla reCaptchas och problem att redigera kommentarer.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Ah det är inte bara jag trodde att min browser blivit tokig över alla reCaptchas och problem att redigera kommentarer


"Tillfälligt internt fel" får jag hela tiden. Gamereactor blir sämre och sämre för varje dag som går. Att kunna kommentera/redigera känns grundläggande och vad vore sidan utan användare som gör just detta?

Fixa snarast, pinsamt.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
Det verkar inte gå att skriva en blogg på mobilen
  • 0
Ni får gärna fixa problemet med min blogg, som gör så att adressen dirigeras till en annan användare som heter ogge istället för -ogge-. Om man försöker gå in på min blogg genom min profil så kommer detta meddelande upp, "Blog cannot be found or user doesn't exists anymore. Try out our blogs index here. Sorry for inconveniences.". Just för att länken går till ogge och inte -ogge-.

Vet att det har skrivits blogginlägg om detta och en moderator är medveten om det. Men tänkte att det även kan vara bra att belysa problemet här. Än så länge är det bara jag som är drabbad. Men det är trist att min blogg blir halvdan pga detta, hoppas att problemet blir löst snart.

Tack på förhand!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Om jag inte missminner mig fanns det tidigare en bugg som gjorde att det gick att skapa nya taggar i blogginlägg. Denna bugg verkar vara tillbaks, åtminstone för min del. Vet inte om det påverkat någon annan, men ville bara upplysa om det.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Över en månad har gått och alla med bindestreck i sina namn kan inte skriva bloggar utan att det uppstår konstigheter, som jag då rapporterade tidigare den 1 november 2017 kl 16:51. Vore intressant och veta om någon har hunnit kika på problemet än?

Vill även tillägga att det inte bara gäller bloggen. Utan om man går in på min profil och klickar på spalterna där det står 'aktivitet', 'friends' osv. Så dirigeras man istället till en 'ogge' och inte '-ogge-' med bindestreck. Som jag då skrev tidigare för ungefär en månad sedan.

Finns det kanske någon möjlighet att byta namn i värsta fall? Tänkte om det kanske underlättar?
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar -Ogge-:
Över en månad har gått och alla med bindestreck i sina namn kan inte skriva bloggar utan att det uppstår konstigheter, som jag då rapporterade tidigare den 1 november 2017 kl 16:51. Vore intressant och veta om någon har hunnit kika på problemet än?

Vill även tillägga att det inte bara gäller bloggen. Utan om man går in på min profil och klickar på spalterna där det står 'aktivitet', 'friends' osv. Så dirigeras man istället till en 'ogge' och inte '-ogge-' med bindestreck. Som jag då skrev tidigare för ungefär en månad sedan.

Finns det kanske någon möjlighet att byta namn i värsta fall? Tänkte om det kanske underlättar?


Jag provade att byta namn på dig då manuellt för att se om det hände något och problemet kvarstod du var fortfarande kopplad ihop med det andra kontot av någon anledning så att den bytte mellan era ändå. Jag vet inte riktigt vad boven i det hela är men det verkar specifikt drabba användare med bindestreck av någon anledning vilket gör det än märkligt att om de tas bort samt namnändring så kvarstår problemet. Jonas skrev att han skulle kolla på det veckan efter det att jag försökte lösa det mer än så vet jag dock inte tyvärr.
Do what you can, with what you have, where you are.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!