Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Citerar Snoken:
Jag har också tänkt på det, och det är nog för att man ska läsa startinlägget, med trådens regler.


Man då borde man i så fall ha två länkar, en till startinlägget och en till sista sidan. Precis som det ser ut när man browsar i forumet. Att komma till ett flera år gammalt inlägg när man klickar på "senaste" känns inte särskilt logiskt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar AG Jati:
Kanon! Då kan Gamereactor blir känd för att ha lataste medlemmarna som knappt orkar skriva en spelrecension-sidan.


Det var inte lat-aspekten som jag försökte att föreslå, utan en ide som tillåter medlemmar att välja skriva recensioner eller inte istället för att det ska vara obligatoriskt.

Själv så vill jag ha spel-titlar i min profil så att resten av medlemmarna ska veta vad för spel jag har spelat och vad för spel jag tycker om men däremot så vill jag inte skriva upp recensioner i samma process, åtminstone inte för alla mina spel i alla fall.
  • 0
Citerar Emil:
Citerar bogani:När man scrollar bland nyheterna så är det sjukt irriterande att den automatiskt växlar över till andra saker.
Ifall någon inte har märkt det: Klicka på "Nyheter" så stannar den där och slutar växla. Ett litet tips bara.

Därmed inte sagt att er kritik är obefogad, tvärtom. Vi må nog ändra på det där


Förstår dock inte hur man kan implementera funktionen från första början och tro att det är en bra idé? =) Finns väl inget mer störande än när man sitter och läser och helt plötsligt dyker annan information upp. När man går in på sidan så är ju inte det första man tänker på att klicka på nyheter när man redan kommit dit.
  • 0
Nu kommer jag in med någonting som inte alls har med den nya sidan att göra utan något som funnits med en längre tid(!).

Det gäller användandet av fet, kursiv och understuken text samt smileys.

Jag kanske är den enda men jag brukar själv komma på att dessa passar in på vissa ställen först när jag skrivet klart mitt inlägg. Då kan det vara rejält jobbigt att när jag exempelvis trycker på "Fet text" så hamnar html-koden för detta i slutet av kommentaren och kräver sedan att man markerar texten och drar in den på rätt ställen. Detta är ytterst osmidigt och krångligt.

Skulle det inte vara smidigare om det gick att markera ett område text och sedan trycka på "Fet text för att sedan låta markeringarna för fet text placera sig runt texten automatiskt.

Samma sak med smileys. I dagsläget måste man dra sina smileys till det område där man vill att de ska passa in. Skulle det inte vara lättare om de placerades på den platsen i texten du för tillfället har markerat?

Tack för ert underbara jobb med Gamereactor och jag förstår om det här inte är något prioriterat område men för mig ter det dig vara en mycket mer logisk metod samt att det inte borde en svår sak att justera. Ha det bra!

//Jacob
  • 0
VARFÖR SKA KATEGORIN ÄNDRAS NÄR MAN KOMMER IN PÅ STARTSIDAN?
MAN HINNER JU INTE ENS ATT LÄSA RUBRIKERNA I ALLA NYHETER INNAN DEN BYTER OCH OFTAST ÄR DET SÅ ATT NÄR MAN VÄL BESTÄMT SIG FÖR ATT KIKA NÄRMARE PÅ EN INTERESSANT NYHET SÅ PRECIS NÄR MAN KLICKAR SÅ BYTS DEN OCH EN ARTIKEL ELLER ANNAT MUMBOJUMBO DYKER UPP ISTÄLLET.
VÄRST ÄR DET NÄR DET KOMMER UP ETT VIDEOKLIPP SOM BÖRJAR LÅTA.
För kung och fosterland!
  • 0
Lugna ner Caps lock-fingret lite
  • 0
Citerar themadmoose:
VARFÖR SKA KATEGORIN ÄNDRAS NÄR MAN KOMMER IN PÅ STARTSIDAN?
MAN HINNER JU INTE ENS ATT LÄSA RUBRIKERNA I ALLA NYHETER INNAN DEN BYTER OCH OFTAST ÄR DET SÅ ATT NÄR MAN VÄL BESTÄMT SIG FÖR ATT KIKA NÄRMARE PÅ EN INTERESSANT NYHET SÅ PRECIS NÄR MAN KLICKAR SÅ BYTS DEN OCH EN ARTIKEL ELLER ANNAT MUMBOJUMBO DYKER UPP ISTÄLLET.
VÄRST ÄR DET NÄR DET KOMMER UP ETT VIDEOKLIPP SOM BÖRJAR LÅTA.


Då är du verkligen långsam. Lång(sam)-ben.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Verkar ju inte gå att skriva korta blogginlägg, som man kunde innan. Någon annan som märkt av detta?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Emil
  • Emil
Citerar dacore84:
Förstår dock inte hur man kan implementera funktionen från första början och tro att det är en bra idé? =)

Det är (som vanligt) en kompromiss, ett försök att uppfylla flera motstridiga behov samtidigt. Vi förstod att vissa skulle bli irriterade. Så varför stänger vi inte bara av automat-bytet? För att vi har statistik som visar att den första fliken/kategorin då får många många fler klick än alla andra. Recensionerna och artiklarna skulle t ex hamna i skymundan. Det vore ju synd om många besökare missar dem.


Citerar -iLight:
Skulle det inte vara smidigare om det gick att markera ett område text och sedan trycka på "Fet text för att sedan låta markeringarna för fet text placera sig runt texten automatiskt.

Helt sant. Det står på min göra-lista
Emil Hall
  • 0
Citerar Glass Simon:
Verkar ju inte gå att skriva korta blogginlägg, som man kunde innan. Någon annan som märkt av detta?


Har redan märkt. Bryr mig inte så mycket om jag skriver korta bloggar. Slänger mest in något spam-strunt för att utveckla bloggen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vi behöver en knapp för att markera alla påminnelser i ens krypin så de blir "lästa".
Till exempel om man redan har sett en trailer. Då har jag själv ingen lust att klicka på nyheten en gång för att få någon slags ordning på mina påminnelser.
  • 0
Citerar Emil:
Det är (som vanligt) en kompromiss, ett försök att uppfylla flera motstridiga behov samtidigt. Vi förstod att vissa skulle bli irriterade. Så varför stänger vi inte bara av automat-bytet? För att vi har statistik som visar att den första fliken/kategorin då får många många fler klick än alla andra. Recensionerna och artiklarna skulle t ex hamna i skymundan. Det vore ju synd om många besökare missar dem.


Men i så fall är det ju en dåligt uppbyggd sida från grunden om ni måste "tvinga på" era besökare informationen på detta sätt för att ni är rädda att man annars ska missa den. Det är ju inte som att Aftonbladet måste switcha mellan "Nyheter", "Nöje", "Sport" etc konstant för att få folk in på dom kategorierna. Tror faktiskt jag aldrig sett detta påhitt på någon sida (ja det finns säkert någon men ingen jag kommer på på rak arm). Gör om gör rätt. Annars känns sidan betydligt fräschare än tidigare så det ska ni ha cred för.
  • 0
Tycker GR borde uppa sin nyhetsrapportering. Vet inte om de medvetet rapporterar i mindre skala för att nyheterna ska få större uppmärksamhet eller om de bara inte vill ha många nyheter varje dag. Få nyheter i allmänhet och oftast en dag eller två senare än konkurrenterna, ibland även år
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Glass Simon:
Verkar ju inte gå att skriva korta blogginlägg, som man kunde innan. Någon annan som märkt av detta?


Jag har märkt det, inte för att jag gör så korta inlägg. Fast jag bryr mig inte så mycket.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
tA BORT FÖRSTA SIDANS AUTOMATISKA BLÄDDRANDE MELLAN FLIKAR! jAG BLIR TOKIG PÅ DEN, SKA PRECIS KLICKA PÅ EN INTRESSANT NYHET SÅ BYTER DEN TILL "FÖRTITTAR" gAAAAAAHHHHHA! oCH MAN MÅSTE KLICKA BAKÅT FÖR ATT HITTA NYHETEN IGEN.


edit
glömde caps-lock på
  • 0
Tycker samma, irriterande när man försöker läsa nyheterna och så hoppar den vidare till reviews
  • 0
  • Emil
  • Emil
Citerar dacore84:
Men i så fall är det ju en dåligt uppbyggd sida från grunden om ni måste "tvinga på" era besökare informationen [...] Tror faktiskt jag aldrig sett detta påhitt på någon sida

Du har säkert sett många sajter med en stor topp-splash-karuseller som växlar var femte sekund. T ex har Gamereactor haft en sådan i alla år. Jag har aldrig hört någon klaga på att sådana karuseller till sin natur skulle vara "påtvingande"... det känns som ett inkonsekvent klagomål. Med den logiken kan man lika gärna hävda att vi "tvingar på" läsarna Petters blogg eftersom det ligger ett blått märke högst upp. Enda sättet att inte "tvinga på" någon information vore ju att ha en helt tom vit sida...

Hur som helst, vi ska förbättra detta. Ytterligare kommentarer om samma ämne kommer jag inte svara på, såvida de inte tillför något nytt.
Emil Hall
  • 0
Jag tror dem skulle tjäna på att slopa tidningen till fördel för sidans skull, t ex att lägga in en podcast eller fler videor på redaktionen i Giant Bomb stuket (I love mondays, TNT, etc)
Bara slutet på början
  • 0
Citerar Emil:
Citerar dacore84:Men i så fall är det ju en dåligt uppbyggd sida från grunden om ni måste "tvinga på" era besökare informationen [...] Tror faktiskt jag aldrig sett detta påhitt på någon sida
Du har säkert sett många sajter med en stor topp-splash-karuseller som växlar var femte sekund. T ex har Gamereactor haft en sådan i alla år. Jag har aldrig hört någon klaga på att sådana karuseller till sin natur skulle vara "påtvingande"... det känns som ett inkonsekvent klagomål. Med den logiken kan man lika gärna hävda att vi "tvingar på" läsarna Petters blogg eftersom det ligger ett blått märke högst upp. Enda sättet att inte "tvinga på" någon information vore ju att ha en helt tom vit sida...

Hur som helst, vi ska förbättra detta. Ytterligare kommentarer om samma ämne kommer jag inte svara på, såvida de inte tillför något nytt.


Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev. Jag kan inte påminna mig om någon "stor" sida som direkt på startsidan hela tiden flashar fram olika nyheter/recensioner etc på detta sjukt irriterande sätt. Och nu pratar jag inte om någon liten ruta på sidan som växlar information utan om hela startsidan. Uppenbarligen som ni ser så är det ju rätt många som är störda på detta. Anser jag att jag tycker mig få påtvingad information så får jag väl tycka det? Jag har aldrig läst Petters blogg och kommer aldrig att göra det. Skulle den dyka upp mitt framför nyllet när jag sitter och ögnar igenom "nyheter" så skulle jag bli lika irriterad över det. Vad är problemet att vi läsare inte tycker som ni på redaktionen? Går jag in på denna sida för att läsa "nyheter" så vill jag ju inte vara tvingad att behöva återgå till "nyheter" bara för att ni vill vilseleda in en på recensionssektionen. Självfallet gör ni som ni vill och ingen är tvingad att besöka er sida men jag har nog aldrig stött på ett mer motarbetande team. Vi klagar väl knappast på detta för att vi önskar att er sida blir sämre?
  • 0
  • Emil
  • Emil
Jodå, men DU läste uppenbarligen inte vad JAG skrev. Sammanfattning av vad jag skrev:

Dina argument hade en del rent logiska luckor. Men hur som helst förstod jag vart du ville komma, och vi tog din (och alla andra läsares) irritation på allvar. Vilket du säkert har märkt på startsidan nu

Motarbetande? Nja, möjligen får jag lust att säga emot när någon kallar sidan "dåligt uppbyggd från grunden" och fortsätter klaga trots att jag redan lovat att problemet kommer fixas
Emil Hall
  • 0
Jag tycker ni ska försöka få in en funktion så man får en notification när någon svarat i en blogg jag kommenterat, så slipper man leta upp bloggen varje gång man vill kolla om någon svarat.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Jag tycker att gamereactor har blivit allt mera inaktivt och jag vill gärna att ni är mera aktiva här det skulle vara positivt för siten.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Jag tycker ni ska försöka få in en funktion så man får en notification när någon svarat i en blogg jag kommenterat, så slipper man leta upp bloggen varje gång man vill kolla om någon svarat.

You have my beans!
(Jag håller med, alltså)
  • 0
Jag tycker att eran sökmotor Supersök ska komma tillbaks på Gamereactor. Fatta hur enkelt det är. Man bara skriver in namnet på ämnet eller spelet och så dyker upp alla svar på en och samma gång. Varför finns den inte kvar längre Emil?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Jag tycker att eran sökmotor Supersök ska komma tillbaks på Gamereactor.


De har inte tagit bort den, bara flyttat den. Den ligger längst upp nu, i den blåa listen.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!