Svenska

sarahforalways hälsning

Jag heter Tommy.

Jag Gillar att Spela Tv-spel & Se på Film en jävla massa Film.
Jag Är som jag är och gillar ni inte det varför är ni då här

Gästbok

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


  • Skrivet av: Inarion
    2011-07-19 23:32
    Sà du skall ha en balisong liggandes hemma fòr att vara tuff och trixa med?
     
  • Skrivet av: tobbe92
    2011-07-19 01:25
    Du skriver bloggar som en 12 åring, men tydligen är du 26 år
     
  • Skrivet av: Zebaroth
    2011-07-19 00:33
    Om du verkligen är 26 kan du ju gå till valfri jaktbutik och diskutera det med dom.
     
  • Skrivet av: Android
    2011-05-30 12:19
    RROD existerar inte heller längre. Playstation 2 är ju förövrigt inte ett spel, utan en konsol.
     
  • Skrivet av: sarahforalways
    2011-05-29 20:28
    Det gör man inte. Så låder det tråkiga, men väldigt realistiska svaret.

    En utvecklare kan ha brist på mycket. Pengar och tid framför allt. Men också kompetens inom rätt områden, duktiga leveldesigners, projektledare, grafiker och programmerare osv. Men är det något de inte har brister på så är det idéer. Det är dessa som tagit dem dit de är idag, och det skulle ändå aldrig bli lika bra att jobba med någon annans uttänkta koncept.

    Jag förstår dig. Du älskar spel och har tänkt ut ett spel som skulle golva oss totalt, utan att upprepa några av de misstag som andra spel gjort. Problemen är bara, och jag skojar inte, för varje spelutvecklare i världen finns ledigt tiotusen personer som du. Tiotusen gamers som sitter inne med det nästa stora genombrottet. Bara det kan omsättas i handling.

    Problemen med detta är många, utöver det jag redan nämnt om att arbeta utifrån andras idéer istället för sina egna. Men jag kan spalta upp några fler viktiga saker:

    1) De tiotusen idéerna är inte alls så bra, genomförbara eller revolutionerande som upphovsmännen ändå tror. Något enstaka exempel är säkert det, men då kommer nästa problem.

    2) Steget från ett koncept till en färdig produkt är enormt. Om du har en bakgrund inom spelindustrin så kanske du vet vad det hela handlar om, men med största sannolikhet saknar du helt kritiska kunskaper. Men även om det visar sig att du är en gammal spelutvecklarräv (som av någon anledning helt saknar kontaktnät i branschen) så är det i stort sett omöjligt för dig att nå igenom bruset. Vilket inte är så konstigt. Spelutvecklaren har ju ingen anledning att tro att just du är ett guldkorn. Och då har jag ändå inte rört vid...

    3) Kostnaderna. Att utveckla ett spel är ett jätteprojekt. Ett enkelt Live Arcade-spel kostar lätt några miljoner att utveckla. Ett fullpris-spel tiotals, eller snarare hundratals miljoner. Investerare förväntar sig vinst, anställda måste prestera för att studion inte ska klapp ihop, osv. Kort sagt, man har inte råd att satsa på några osäkra kort.

    Jag inser att detta låter dystert, men det är helt och hållet sant. Spelbranschen är idag fullkomligt gigantisk och detta får sina följder. Inte bara genom att många, många (många), MÅNGA miljoner människor runt om i världen vill arbeta i den, utan också att marknadsprinciper styr mer än för kanske 20-25 år sedan.

    Att säga "Jag har en spelidé som jag skulle vilja se realiserad" är samma sak som "Jag har ett [i bästa fall halvfärdigt] filmmanus som jag vill ska filmas för biofilmsproduktion".

    Lyckligtvis finns ju utvägar, eller snarare invägar. In till spelbranschen. Antingen gör du dina egna spel. Du ritar, komponerar, designar och programmerar för glatta livet när du kommit hem från jobbet. Du får ut några spel, tar till dig av kritiken och lyckas till slut få ut ett spel som indie-communityt gillar. Då har du åtminstone en sportslig chans att göra dig ett namn. Det andra alternativet är att få en anställning hos en spelutvecklare och sedan arbeta sig upp. Jag behöver dock inte förtydliga att konkurrensen i regel lär vara mördande, både om jobben och inom företaget.

    Lycka till!
     
  • Skrivet av: ägaren
    2010-08-20 20:02
    Nice brev.
     
  • Skrivet av: Hawk III
    2010-08-19 23:36
    Huh????Wii på Gamecube?
     
  • Skrivet av: Djeco87
    2010-08-19 14:55
    wii på gamecube ??? för stora skivor till att börja med
     
  • Skrivet av: Trials of Carson Beckett
    2010-08-19 14:08
    Jag hoppas att ditt brev var ett skämt...
     
  • Skrivet av: chris safari
    2010-08-02 21:56
    nej det vet jag inte jag ska kolla upp det