Fallout 3

Efter att ha vandrat och plundrat i Capital Wasteland kan jag nog klämma in en halvdan recension

Själv tycker jag att Bethesdas utmärkta rollspel satt som ett slag i magen, får mig att känna mig lite som Dora utforskaren. Att sitta och vandra runt i Wasteland i timme efter timme kan delvis bli underhållande men samtidigt lite slentrian, men i vissa lägen får det mig att känna som en cowboy som stirrar livlöst mot horizonten. Det börjar som vanligt i en "vault dwellers" liv, du föds ont anande om att det kommer att bli en riktigt tuff uppväxt som kräver blod, svett och tårar att ta sig igenom, aningarna tar sin rätt när The Overseer blir fullkomligt galen, det är nämligen dags att säga farväl till ditt gamla liv och säga hej till ditt nya tuffa liv i Capital Wasteland. Mitt första steg ut från Vault 101 var sannerligen en bemästrande upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Jag börjar vandra min första osäkra steg i Wasteland för mitt sökande efter ens försvunne farsa, jag kände mig inte imponerade av animationen eller grafiken men jag blev lite imponerad av röstskådespeleriet eftersom jag aldrig kört särkilt många rollspel förutom Final Fantasy serien. Men huvudstoryns quester var bitvis riktigt roliga medan andra kändes som att kolla sex timmars lång dokumentär om decimalsystem, men jag imponeras av hur långlivat detta spel egentligen är, trevliga städer, folk av alla sätt som både underhåller en och ibland är bara som en nagel i ögat. Spelet känns lite halv kort om du förstår vad jag menar, men till min räddning kom 5 add-ons som underhöll varenda minut av min speltid. Rekommenderat rollspel

PLUS+: Mycket utforskning, roliga fiender, bra utrustning, stor frihet, add-ons, Ap roligt spel!

MINUS-: Tråkig grafik, trist animation, tråkigt slut , många av rösterna dyker upp flera gånger på olika personer fl. om du har installerat broken steel och kör om spelet får man lite problem i vault 87 där det kommer va fullt av Super Mutant Overlords

Medlemsrecensioner51
Samlat betyg: 8.6/10
1