Call of Duty: Black Ops

Ut gick infinity Ward som legat bakom monster succeerna, Modern warfare spelen. In kom Treyarch som tidigare gjort World at War i Call of Duty serien bland annat. Lyckades Treyarchs Black Ops axla manteln som Modern Warfare II's arvtagare? Ja, det gjorde det absolut. Uppdragen i Black Ops är ett skolboks exempel på FPS-spel när dem är som bäst. Fartfyllda från början till slut med mängder av högexplosiva spelmoment. Variationen på uppdragen som var mycket bra i Modern Warfare spelen är lika bra i Black Ops. Man får flyga sovjetiska Hinds på en bana medans man får krypa i snö på nästa. Man får till och med fly ett fångläger med hjälp av en motorcykel. Kontrollen känns också bra och ljudet och grafiken är också bra. Om än stundtals ojämn och lever inte riktigt upp till Modern Warfare II klass tycker jag. Sen är storyn inte något vidare heller kan jag tycka, även ifall den ändå på något sätt håller mig intresserad och suktande efter att få veta vad dem mystiska nummeren huvudkaraktären Mason hör inuti sitt huvud betyder.

Även om Kampanjen är väldigt bra så är det här ändå ett spel dem allra flesta köper för att spela multiplayer i. Jag har tidigare inte varit ett Call of Duty online fan. Men har spelat det här en hel del och har haft många roliga stunder med det online. Det roligaste gametypet är Domination som går ut på att man ska ta och hålla områden. Även det nya Wager gametypet som gör att man kan sätta sina tjänade cod credits på spel i flera olika varierande free-for-all gametypes är innovativt och ett kul sätt att spela ensam på.

Medlemsrecensioner37
Samlat betyg: 7.6/10
1