Call of Duty: Black Ops

Ett år har nästan passerat sedan vi fick se U.S.A. bli invaderat av ryssar. Vi fick se Captain Price skjuta ihjäl terrorister igen. Flyga en AC-130 och mycket annat skoj.
Nu e det Treyarch tur att försöka överklassa Infinity Wards mästerverk. Då är frågan, har dom lyckats? Min åsikt... nej.

Kampanjläge: Call of Duty: Black Ops utspelar sig under vietnam kriget ungefär. När John F. Kennedy satt vid makten i U.S.A. iallafall. Du är en elitsoldat som skickas ut på alla dom jobbigaste och svåraste uppdragen där är. Hela storyn, kort sagt, är väldigt bra uppbyggd. Lite annorlunda men skickligt bra berättad. Känns som sitter och ser en bra thriller. Men det är tyvär det ända som verkligen bra i Black Ops. Det jag verkligen blev chockad över är den dåliga grafiken. Det är 2010 och detta ser ut som ett 4-5 år gammalt spel. Seriöst. Vapnen ser dåliga ut. Helt konstigt modellerade och sjukligt tråkigt gjorda. Det ju hela spelet går ut på. Skjuta! Känns ju kul om det är fula vapen man skjuter med. Banorna ser också tråkiga ut och är små gångar egentligen bara. Ta dig från A till B och döda så många du kan på vägen!?. Synd när storyn är så bra så förstör dom det med grafiken.

Mulyiplayer: Här ska ju Call of Duty glänsa men även här gick det åt helvete rent ut sagt. Dåliga banor, dåliga vapen, ( Modelleringen alltså ), dåligt ljud. Det känns så igenom stressat. Många nya coola vapen och tillbehör,men några dåliga idéer också. Belöningssystemet för antal headshots du får med ett specifikt vapen är borttaget. Nu kan du bara köpa målningarna direkt när du har pengar. Du använder ett nytt Credit-system för att fixa vapen,tillbehör,perks och killstreaks. Ljudet är platt och låter minst sagt för jävligt. Vapnen låter samma som vissa i 5:an. Det känns som det är billigt gjort. Och därför ger jag det 7 av 10.

Medlemsrecensioner37
Samlat betyg: 7.6/10
1