L.A. Noire

I L.A Noire gestaltar man krigsveteranen Cole Phelps, som börjat jobba som trafikpolis efter sin tid i Okinawa under andra världskriget. Som målmedveten nykomlingen med stor intiativförmåga och goda detektivegenskaper, klättrar man inom L.A.P.D på rekord tid, och ju högre upp man kommer ju mer upptäcker man Los Angeles polisens mörkare sidor och att rättvisans hammare bara drabbar vissa.

Förväntningarna på det här spelet var höga från min sida och jag hoppades på något nytt inom äventyrsgenren. Det fick man med L.A Noire tycker jag. Det var en öppen sandboxevärld som möttes med en linjär typisk äventyrsvärld i en perfekt mix. Att vara detektiv och springa och leta ledtrådar och förhöra vittnen eller misstänkta var under majoriteten av spelet väldigt underhållande, och man gjorde det på ett sätt man aldrig tidigare fått göra det på. Även om jag gillade det långsamma tempot, så hade jag önskat mig lite mer eldstrider av kalibern som kommer i slutet av spelet. I resten av spelet var eldstriderna lite för enformiga för min smak. Då det oftast bara handlade om ett old-school slagsmål med knytnävarna.

Kontrollen i spelet var överlag mycket bra. Helt fantastisk bilfysik, underbar stridsmekanik, men ganska stel kontroll så fort man blev tvungen att springa eller gå till fots.

Ljudet och röstskådespeleriet var klockrent rakt igenom, och ansiktsuttrycken och läppsynken som medföljde är det bästa någonsin i ett spel.

L.A Noire var ett mycket bra spel med många timmars spelande. Jag klarade det till 100% och det tog ungefär 35 timmar. Vilket är väldigt mycket spel för pengarna. Springer man igenom det, tar det cirka 14 timmar att spela igenom det. För dem som bara är intresserad av den fantastiskt välskrivna och atmosfäriska storyn.

Medlemsrecensioner17
Samlat betyg: 8.3/10
1