logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Warhammer 40,000: Space Marine

Smaken är olika. Det är därför det här spelet gavs 6/10 av gamereactor. Jag har aldrig spelat Warhammer serien förut men idag drog jag igång min tredje genomspelning av Space Marine. De som varit fans av Warhammer universumet borde vara än mer lyriska för det här är en fantastisk representation av iallafall Dawn of War 2 som jag precis köpte och börjat spela på PC. Ljudet av vapnen är likadant, och support pods och chaos marines o s v. Vapnen är samma. Känslan, musiken, grafiken, miljöerna och kontrollen skapar ett paket som är fantastiskt. Småsaker bidrar till att skapa helheten. Som känslan när man öppnar dörrar, hur man kastar granater, de ämbetsmässiga högtalameddelandena och orkernas standardvrål WAAAAAHH varenda gång det blir bråk. Och de coola orkerna med sina riot-shields som bankar med sina svärd i skölden och börjar gå framåt för att ställa till med problem. Allt bidrar till att skapa ett spel som jag tycker är fantastiskt roligt att spela om och om igen. Även oline är ganska roligt med en horde mode (exterminatus) och vs spelande. Och även här är spelet noga att följa sin historia med målandet av gubbar för brädspelet genom customization av gubben och olika färger och märken. Man kan verkligen få sin Space Marine att se råcool ut. Jag kan inte hålla med om något av de minus som Gamereactor listade.

Men man tycker ju olika. Spelet har även enkelhet som ledstjärna och man levererar detta på ett mycket bra sätt. Jag tycker det här är grymt.

Samlat betyg: 7.8/10
      1