Skylanders Giants

Skylanders fick 5/10 av mig. Det var mediokert, som jag skrev i min recension. Skylanders Giants har inte förändrats mycket alls.

Kontrollen på spelet är precis som innan. Fast när du spelar som en jätte, Då är spelet inte alls så kul, det är bara som vanligt. Det är som att spela som en helt vanlig Skylander, fast du är 4x så starkare, och mer långsam, och 2x så stor som innan. Det finns annars ÄNTLIGEN MER ATT GÖRA! Det finns ett läge i spelet som låter dig spela på en arena mot en massa fiender (Tänk dig detta som firefight eller något). Du kan också spela ett nytt sorts mini-spel som heter Skystenar. Det är typ som kort spel. Det är 1% kul utav allt i hela spelet. Men annars... Inget av det här spelar någon roll om du inte kan ha kul i spelet. 5/10 till spelbarheten därför du kommer att ha tråkigt.

Det här är bara förfärligt nu, Ljudet. Jag sa på min recension om skylanders att Wii versionen är mycket bättre på Wii U, men det här är nu Xbox 360 vi pratar om nu. Skylander figurernas röster passade redan perfekt (de gamla skylanders), men nu har de ändrat rösterna så att de låter som mesar. Alla av de fick inte förändrade röster annars. Bara några få röster är bra som har förändrats: Slam Bams röst och Ignitors röst. De skylanders som inte kunde tala kan nu tala här, men det är opassande och det är en jävla besvikelse. Till exempel, Zap (en skylanders) 's röst, låter så mesigt. Samma sak är det med Sonic Boom, Wrecking Ball och Ghost Roaster! (De är också skylanders). Det är bara förfärligt.

Men ljud effekterna är ljusår bättre än Skylander-figurernas röster och det originella Skylanders spelet. Det låter bättre och inga ljud är ohörbara. Röstskådespelet på alla NPC's är nu mer seriöst än innan, så du behöver inte skämmas lika mycket alls. Men det räddar inte ljud poängen tillräckligt. 4/10

Storyn handlar om Kaos. Han ska ta över skylands igen. Men när han kommer dit så hittar han en arkeyansk konkertron (tror det var så hans namn stavades, annars så är det conquertron i detta fallet) som legat på en ö i skylands i 10000 år. Sen så väcker han den och den ansluter sig till honom för att Kaos är riktigt ondskefull. Och så berättar konkertron (eller conquertron) att det var en robot som heter Arkus, som hade en järnnäve som kontrollerade alla arkeyanska robotar. Så Kaos beslutar sig för att leta efter den. Sen så kommer skylanders efter honom. Sen när Kaos får näven, så blir han en stor arkeyansk robot, precis som konkertron (eller conquertron) och så leder han en armé av arkeyanska robotar. Och så stoppar skylanders honom. slut.

Spelet är kortare än det förra Skylanders. Med flera uppdrag kortare. Det förra spelet hade upp till 22 uppdrag, Giants har upp till 16?!

Skylanders: Spyro's Adventure: runt 8-10 timmar långt

Skylanders Giants: 5-7 timmar långt

Men du kan alltid förlänga spelet med Adventure Packs! (YAY)

Nya Skylanders-figurerna är en besvikelse och en ren stor penga-stöld om du vill få några av spelets egna utmärkelser. De om-använder nästan alla skylanders från det förra spelet, i nya mini-figurs poser. Det finns nu annars nya utdelade teman för skylanders: Giants, Lightcore, series 2 skylanders och new skylanders. Giants är ju jättarna som du spelar som, Lightcore skylanders är onödiga, de bara gör mini-figurerna mer flashiga. Igenom att de lyser när de kommer på Portal of Power (Giants lyser också på några ställen, som till exempel ögonen). Series 2 skylanders är de gamla skylanders som skaparna valde att lägga till i Skylanders Giants. Du behöver de för att uppnå flera utmärkelser. Och nu till new skylanders, det är bara helt nya skylanders. Men hälften av de nya skylanders gör mig sur! Det är de som jag inte gillar designen på som Hot-Dog, Chill, Shroomboom och Sprocket! Men resten tycker jag om för attacker och design. Giants finns det inte många av. Det finns 1 för varje element. De kunde ju ha rätt så många Giants i deras spel. Jag kom på en Skylander som kunde vara en jord-elements giant skylander. Jag kallar den Bouldervard.

Grafiken är godkänd. Den är annars bättre en det originella Skylanders.

Nu till slutpoängen:

+Godkänd grafik