Sniper: Ghost Warrior 2

Skrivet av: wally   2013-03-17

Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig inför Sniper ghost warrior 2 faktiskt. Det var en ganska enorm beslut ångest men efter att jag kom över spelet för ynka 183 kronor så var det ett givet köp!

Konceptet är bra. Jag hade mer kul under dessa 6-8h än vad jag hade med t.ex. Call of duty 3. Spelet är grundat på cry engine 3. Grafiken är bra och väldigt fina miljöer.

Dock är cutscenes inget man verkar ha lagt ner sådär jätte mycket energi på. Kvaliteten känns lite bet ibland just mellan cutscenes. Men faktiskt så är det just snipern detta spel handlar om. Så det sänker inte direkt betyget. Det är en fin liten story, men tyvärr inget som sätter sig. spelbarheten är faktiskt ganska god. Jag har kört igenom det två gånger, mest för att samla achievements dock. Vapen urvalet är inte stort. Att sniper fronten är lite klen kan jag förstå, det finns inte så mycket som kanske lämpar sig. Men vart är flash, smoke, granater? C4 får man använda vid vissa tillfällen men det är strikta saker för att spelet ska fortsätta.

Ibland fick jag för mig att "Nu måste jag välja", men så var inte fallet, spänningen byggdes upp för att sedan bara vara bestämt hur det skulle vara... Tråkigt. Men ska inte gnälla för mycket det är action rakt igenom och spelet känns faktiskt inte enformigt. (Vilket många tror.) Du spelar som Cole en sniper som ni säkert redan förstått, han har en vän Diaz ni spårar ett bio vapen som inte får komma i fel händer, börjar i en ganska fin miljö där du får "prova på" just snipern lite. Spelet tar vid 6 dagar före "present day". Vi reser även tillbaka några år för att berätta en historia som hände innan och som förklarade slutet väldigt bra.

Vad är det som gör detta spelet bra då?
Jo, dem har inte sparat på krutet, det är action rakt igenom. Stealth har dem lyckats med och snipern tar ett tag att vänja sig vid hur man ska skjuta med beroende på vindens hastighet. De har lyckats bra överlag och spelet känns bra. Tyvärr finns det vissa irritations moment. Knappen för "interactions" används för mycket.. Du kan hoppa med space, men endå så fort det kommer en avsats så är det "F" du ska trycka på. Det händer för ofta. Sen så finns det vissa buggar tyvärr, gubbar fastnar i väggen ibland. Ibland hinner du inte ens skjuta innan du skjutit, alltså fiende försvinner och du har dödat endå. Men annars är detta äventyr en klar tävlare mot andra spel i denna genre. Spelet har ett ganska enkelt men kul multiplayer läge. Sniper och gubbe är vad du får välja sen är det ut och skjuta!

Det är enkelt och bra, helt okey. Jag har inte hunnit spelat så mycket multiplayer än, men så mycket jag har spelat så är jag hel nöjd!

Finns väl inte så mycket mer att säga om detta spel, det är kul, mycket action och ibland väldigt svårt. Kanske skulle finslipat det lite, men det är klart köp värt. Rekommenderar detta!

+: