X-Men Origins: Wolverine

Skrivet av: wally   2013-04-07

Drog fram detta spel ur hyllan och tänkte att jag skulle spela igenom det igen, det var ju så länge sedan! Min personliga favorit ur "x-men" är just Wolverine, filmen var helt okej i min mening. Då stod vi där ett licensspel? Hmm, brukar alltid floppa 9/10 gånger! Men tycker detta spel står sig bra emot dagens spel ändå, jag hade kul de 7-8h det tog att klara av detta äventyr. Det enda tråkiga med just licensspel är väl att man har en viss aning om slutet! Men jag såg inte detta som något negativt.

Eftersom att detta spel inte innehåller vapen (förutom när man använder en kulspruta på en båt.) Så tänkte jag att det skulle bli ganska drygt i längden att spela. Men icke! man tröttnar inte på att döda alla omkring sig, jag går upp i level och är alltid lika nöjd! Storyn känns bra, lite mycket hopp i tiden kanske. Skulle hellre tagit "Afrika delen" först och sedan fortsatt storyn.

Grafiken för mig är helt okey inte det bästa självklart men spelet är från 2009... Röstskådespeleriet är bra stundtals! Finns det något att klaga på då? Jadå det finns de att! Banorna är lite för linjära och spelet är ganska om inte för lätt även på hard! Man borde kunna förstöra mer saker än vad man kan! Finns väl inte så mycket mer att klaga på tycker jag!

Det är ett kul äventyr som man inte borde missa om man gillar x-men/wolverine framförallt!

Storyn kretsar runt Logans förflutna hur han först kom i kontakt med adamantium (metallen som har förstärkt hans skelett.) Resan börjar nere i Afrika och där börjar det basic saker som hur man slåss, skyddar sig. Man lär sig kontrollerna med andra ord! Fiender har de inte sparat på, finns gott om de och det känns bra gjort. Ljudmässigt så måste jag säga att det är varken bra eller dåligt, det funkar!

Spelet känns i lagom längd faktiskt, det känns som man fått med allt och lite till! Det är underhållande från början till slut! Om vi ska gå in lite mer på striderna så tycker jag dem är riktigt riktigt bra faktiskt! Fullt med attacker och mycket våld o blod, huvuden flyger åt alla möjliga håll och armar. Special attacker (vigor) finns det även ett antal av. Som även de uppgraderas genom spelets gång! Huvudsakliga attackerna är lätt slag, tungt slag och kast, helt standard alltså! Dessa kan sedan. Wolverines "rörelseschema" tillåter en även att skjuta iväg i ett väldigt språng, som gör att man kan hoppa på fiender från olika avstånd.
Sen för att slänga in lite extra saker i spelet har man även lite "samlar objekt" små classic Wolverine gubbar som man ska samla på sig, efter ett visst antal låser man upp olika utstyrslar, klassiska Wolverine dräkter.

Story: 8/10
Ljud: 7/10
Grafik 8/10