Super Smash Bros. Melee

Jag kommer ihåg då jag köpte min Gamecube. Med konsollen kom spelet Metroid: Prime vilket jag älskade. Dagen efter så gick jag runt i spelaffären, och då såg jag nånting. Det var spelet Super Smash Bros Melee. Jag kom ihåg att jag prövade ett demo av det spelet och jag var fasst. Jag köpte spelet direkt. Jag spelade det i flera månader. Det som verkligen slog mig var att banorna och musiken fick mig att minnas dom gamla goda tiderna med mina gamla Nintendo-konsoler. Som tillexempel Yoshis Island-banan med den klassiska musiken från Super Mario World. Designen av banan påminner mig också väldigt mycket. Som till exempel dom där kuberna med strek på som blir helt platta och snurrar när anfaller den. eller också F-Zero-banan Mute City. Det påminner mig om när jag spelade F-Zero X till N64. Massor av fordon som åker i bakgrunden och musiken är spelat med elgitarrer. Men det som verkligen höll mig fast i flera månader, var det att man kunde samla Trofeer som var en 3-D modell av någonting från något gammalt Nintendo-spel som vi har spelat och dom som vi aldrig har eller som vi aldrig kommer att kunna spela. Som till exempel den där hinken med ett lila W på från SNES-spelet Mario & Wario. Det fanns massor av karaktärer som man kunde spela som. Mina favoriter var Mr Game & Watch, Link, Mario och Ice Climbers. Mitt enda problem med alla Karaktärer är såklart att dom alla är så obalanserade. Men det här är ju ett Partyspel så det är svårt att klaga. Jag ångrar verkligen att jag gjorde av min Gamecube och alla dom där spelen. För jag lyckades aldrig låsa upp allt innehåll och alla trofeer. Men kort sagt, gå skaffa det här spelet. Vare sig du har en Gamecube eller en bakåtkompitabel Wii, så skaffa det här spelet. Jag vet inte riktigt hur mycket det här spelet kommer att kunna skiljas från Brawl, men ni kanske borde skaffa det här spelet för säkerhets skull, bara för att öva dig lite tills Brawl släpps ut. Och kom ihåg. Om du inte har Super Smash Bros Melee, så har du ingen Gamecube. :P

Medlemsrecensioner18
Samlat betyg: 9/10
1