Battlefield 1

Skrivet av: Tobbe91   2018-05-28

Snygg FPS med tunt innehåll.

Denna WWI Shooter har sina delar men låt oss börja med War Stories! Detta är ett fruktansvärt exempel på en bedrövlig single player som börjar EXTREMT LOVANDE med ett tufft krigsenario där man dör och visar årtal när den soldaten levde och dog men detta byts snabbt ut mot korta berättelser fråm olika perspektiv, detta är oerhört tråkigt och cheesy.

Men vad vi alla är här för är multiplayern och även här måste jag säga att jag blev fruktansvärt besviken, i början av spelets livstid så hade man 4-5 Vapen med olika varianter som inte gör någon större skillnad in game. (Med uppdateringar o Nya map packs har detta blivit bättre men dock alldeles för sent)

Det nya gamemodet Operations är ett av de bästa tilläggen till Battlefield serien, men dock dras det ner av behemoths och Elite klasser som inte riktigt känns hemma här utan känns som något taget direkt ur Star Wars Battlefront, de hade behövt inkludera olika spelbara moment som att spränga en ammo depot eller nåt för låt oss vara ärliga att sitta med röven på en flagga börjar bli lika gammalt som min mormor. Men man kan inte ta ifrån dem den känsla av det krig DICE har valt att göra, även om jag känner att de kunnat böja reglerna lite när det kommer till customization av vapen och sådant.

Banor: Den genomgående tråden i banorna är fält....fält......och mer fält. Finns ingen större variation även om vissa sticker ut som Tex. Amians.

Ljud Och Bild: Här finns det inte mycket att klaga på, ljudet och bilden är topp klass men man förväntar sig inget annat från DICE.

Summa: Tyvärr var detta inte ett Battlefield som föll mig i smaken, friheten från 4:an är bortblåst och det är mer focus på mindre infantry combat vilket är en smaksak men jag saknar att kunna ta en jet eller en 4-hjuling och åka upp i en hiss för att sedan åka rakt ut över kanten ner i havet. Detta kombinerat med att spelet känns väldigt Casual och ibland finns det ingen anledning att sikta utan det går lika bra att hip firea och att granaterna flyger hejvilt gör att man dör nästan på spawn med en granat vid fötterna. S¨tyvärr för mig blev detta snabbt tråkigt och inte motiverande att spela då unlocks var väldigt dåligt utformat o kom i sina fulla rätt ioch med DLC vapnen. Dock Har jag stundtals haft kul med Operations, men räckte inte hela vägen fram för mig.

Samlat betyg: 8/10
1
2