Star Wars Jedi: Fallen Order

Skrivet av: fille49   2019-11-22

Hello there. Schwing schwong och fwoop beep boop. Så kan det låta när du intar världen i Fallen Order a star wars original content story.

Star Wars är ett futurisktst spel där du tar Rollen som Kanel Cactus som efter order 55 och order 77 sa ifrån sig sina krafter av kraften måste man genom panik tänka tillbaka till dåtiden o få tillbaka den. Storyn utspelar sig 25 år efter Last jedi och 5 år innan rogue one. Man åker från olika planeter till olika ställen i planeter där man ska sammla på sig XP för att sidan vinna mot galaxen.

I star wars finns det massa karaktärer som Obi wan Khernobyl, Fat luke och Lord Dragomir.
Jag tar spelet med störta allvar då det e skapat av de som gjort Dark Souls och mario kart så i gameplay finns det ingen vila eller ro. Man springer runt dödar och sedan vilar på repeat.

Nör jag spelar star wars vill jag vara stor o stark, det är jag icke här men Software ville få känslan av ensamhet förvtivlan och att du känner dig helt värdelös när du spelar. Ett spel med denna kaliber är svårt att beskriva, själen försvinner med kanske lite det som är meningen i ett star wars spel.

Man har eget rymd skepp som man i ett byggarläge får bygga från grunden, det tog mig runt 5 timmar att bygga klart men hade glömt en wind temperer antripit som gjorde att jag susades ut i galaxen och exploderade och behövde börja från grunden. Detta går att skippa om du inte vill klara ut spelet. Zax och morgan freeman är ditt gäng och vill att du ska sätta dig ner och lyssna redan efter 20 minuter är ni bästa polare och du ska rädda alla med hjälp av wall-e.
Här har 343 totalt misslyckas med costumization och dylikt, en färg på mina byxor vem fan bryr sig och på lvl 450 får jag ett hängsle återigen vem bryr sig.

Karaktärer bygger spel och här finns det oöndligt med dialoger och storys som aldrig tar slut eller blir intressanta som vi fick se med Last Jedi så är detta också ett mästerverk med att hantera story karaktär och gameplay. Likt Arhkam spelen och Spyro spelen som också plöjer på med fiender och karaktärer finns här en röd tråd även fast introt är ungefär 40 timmar långt där man får spela Obi Wans bror Oki Twans för att sedan göra barn med en fin kvinna vid namn Peach och skapa huvudkaratären. Intron skilldras mellan hopp och kärlek och otroligt häfitgt att få följa utvecklingen av liv.

Musiken är ju Star Wars fast utan Star utan bara Wars, det låter som en tropisk version av Iron Maiden blandat med synter och sylt. Men Naughty Dog ville vara lite tuffa här med sin syn och ge spelet en liten moddigare handling i musiken med röster och bravåder.
Lasersablarna låter fint och man swingar ju ihjäl djur o kloner även människor men valet är inte ditt utan här får du fan inte vara ond utan spelet bestömmer dig att vara god, ett sådant star wars spel har vi inte sett sedan Mass effect andromeda. Om jag vill bli galaxen nya kjejsera så får jag nöja mig med en fyrarmad hund och ett skepp som rasar ihop efter varje checkpoint.

Till slutsats finns det inte så mycket att säga om Frontier Developments senaste Actionsoppa fylld av buggar och förstörelse som kan sluta med korrupta grafikfiler som får grafikkortet att ge vika iof black friday snart ändå. Och en story som inte går att balansera även fast kraften är stark. Jag hade föredragit mer Star Wars och uncharted liknande spel med en gnutta dark souls och se vad de kunde fått fram där. De är dock redan igång med nästa expansion Star Wars The first jedi som utspelar sig innan Last jedi där man spelar som Quack gon Djin och ska lära små barn att slåss med upp till 1 player co-op

Grafik 171/10
Spelbarhet 2/10
Ljud 4/10