Crysis

Skrivet av: SalzerX   2007-12-02

Crysis är helt och hållet den bästa actionrökaren i första persons genren i år.. Det har tillkommit en gigantisk förändring sedan Far Cry släpptes och grafikmotorn som e uppbyggd på den marknadsledande Cry Engine 2 motorn är helt otrolig. Spelet tar vid då man droppas från en fallskärm ner i ett hav där man sedan ska simma iland. Man är klädd med en så kallad "nano" dräkt som ger en stöd genom hela spelet. Man kan välja armor, speed, strength och "cloak" mode, alltså armor för bästa skydd mot kulor och annat då dräkten skyddar dig från skador och därmed håller livmätaren bättre uppe. speed för att kunna springa riktigt snabbt för en kort stund, strength för att kunna hoppa riktigt högt och även för att kunna ta strypgrepp runt nacken på fiendesoldaterna och sedan kasta iväg dom riktigt långt, b.la in i andra som sedan också blir skadade. och med cloack blir man osynlig under en väldigt kort period, detta e bra b.la om man ska smyga fram på någon för att sedan ta strypgrepp.

Året i spelet utspelas 2019 och en asteroid har träffat en del öar utanför Nordkorea och såklart är kineserna först på plats för att undersöka tillståndet i områdena. Men nu skickas du dit under första delen i spelet vid namn "Nomad" och ska bekämpa nordkoreanerna för att själv ta reda på mer om asteroiden och dessa aliens som invaderat öarna. Spelet bjuder på grymma sköna vapen som 2 olika höghastighets vapen, en hagelbössa samt en raketkastare och olika granater, på alla vapen kan man låsa upp olika utrustningskit och b.la i "realtid" lägga på ficklampa, annat sikte eller lasersikte, ljuddämpare osv. raketkastaren fungerar utmärkt på b.la helikoptrar då den är målsökande. Nästan allt i spelet går att plocka upp och kasta iväg (går väldigt bra med maximum strength aktiverat)väggar och byggnader går att slå sönder eller åka sönder.. spränga sönder osv.. t.om alla palmer går att skjuta av i mitten så att dom ramlar ner

Grafik: 10 Ljud: 10 Hållbarhet: 10
+ Riktigt snyggt, grymma miljöer, bra spelkänsla
- Ibland riktigt svårt