Halo Wars 2

Skrivet av: fille49   2020-05-01

Fille har satt fingrarna i biowares tolkning av uppkommande halo ifinity wars där alla spartaner tillsammans ska stoppa hotet inne ifrån.

Halo wars 2 är en kamp mot klockan där massa gröna militärer springer o skjuter som det vore malmö. Spelet kretsar om onda kejsaren Sgt Johnson som smidigt ett par ondskefulla planer i sitt slott på planet Kreach. Du tar rollen som Cpt Sprice och skickas ner till rymden för hitta honom och hitta master chief som gått "rogue"

Man får återbesöka platser från alla tidiga halo och alter the universe och man stöter även på Cortony en AI som påminner om något man aldrig tidigare sätt och besvarar ditt gameplay på ett sätt som får porr att vara överflödigt. Detta känns verkligen som ett prequal men gör också att halo 1-3 känns meningslösa vilket de är medans 4-5 framstår som ännu mer ett värk av mästare och det är jag glada över att de lyckats med här.

Huvudpersonen du spelar som skulle kunna vara tjej eller kille men ett par läckor säger att det inte får förekomma nåt annat än coola pjäxor på en ungkarl i lera som måste ligga med brudar så äre.

Gameplay är som tidigare halo fast med mer sylt o smör, man skjuter sig fram på banor och fiender. Locke som är Kejsarens andre man är en spelbar karaktär under spelets gång då man får växla och se perspektivet från den onda sidan. Johnson och locke har verkligen ett fint och vackert förhållande och man känner verkligen att deras ilska är sann. Är verkligen du som huvudperson en snäll person? Är master chief verkligen master? Allt liv han har förstörd när han sprängde reach är förlorat är denna man verkligen värd att rädda.

Spelet är otroligt snyggt då man själv innan spelet startar kan mo capa in sig själv och framstå som en frontfigur för mcdonalds nya halo inspererade superhjältar och i spelet får man vara sig själv och kan förföra grunts o brutes på olika sätt. Man sätter liksom upp olika kolonier och försöker skapa ett samhälle här som master chief brutit ner. Grafiken påminner lite om uncharcted 2 och 4 på den grafiska design ljudet.

Ljudet är som en somfony och bra men det är inte spelets förtjänst.

Som helhet har vi ett spel som står sig som ett mästerverk men inte kan stå på egna ben utan måste sitta i rullstol.

Grafik 22/10