Perfect Dark (2000)

En brittisk kvinna som gick från prisjägare till agent för en agentbyrå... låter lite grann som Lara Croft...

När jag fick ett spel till min Nintendo 64, så visste jag inte riktigt vad jag skulle säga om det. Jag testade spelet, och sedan började jag att köra det. Efter en vecka eller två, så var spelet genomkört och sedan körde jag igenom det flera gånger. Nu har jag bestämt mig för att göra en recension av det här spelet och se glad ut.

Spelet utspelar sig i framtiden, då folks bilar flög i luften och ett av de största företagen inom datateknologi i världen kallades för Datadyne. Så mycket för Microsoft och IBM. Jag får spela som den kaxige agenten Joanna Dark. I början hade jag ingen aning om vad mitt uppdrag gick ut på, bara att det inte var så verkligt. Sedan började allt bli mer klart och jag fick kastas in i en miljö som var fylld med människor som hade lekt med superlim eller liknande - de hade bara knutna nävar under spelet.

Spelets grafik i sig var inte den bästa, men den var bra med tanke på att det var till Nintendo 64. Minsta misstag i det första uppdraget - ja i alla uppdrag - ledde till omedelbar misslyckande av uppdraget. Man kunde välja mellan tre nivåer för varje uppdrag. Detta spelet hade också blod i sig - och då menar jag riktigt blod som flög ut ur den som jag skjuter på varje gång han fick ett skott i sig. Av de spel jag har till Nintendo 64, var detta åtminstone ett bra spel, men kan inte mätas sig med Nintendo 64's tidigare mästerverk: Ocarina of Time och Majora's Mask.

Spelet spelades ur första persons synvinkel, vilket jag aldrig hade varit med om förut. Nu ser jag det på många TV-spel. De vapen jag kunde använda var olika, och jag kunde även slå bort fiendens vapen och ha honom i ett skottläge. Då kan han antingen springa fram och slå mig eller rent av be om nåd - ännu en realistisk sak med ett spel ur den genren.

Detta spel var ett bra spel, som kanske väckte liv till 360-spelet Perfect Dark Zero, som ska visa Dark's förflutna. Spelet hade det mesta - en bra story, pistoler, mystiska fiender och högteknologiska robotar. Det enda som det saknade var lite fler konservationer mellan valet av revlover och pistoler. Hur som helst: ett spel som varmt rekommenderas av dem som älskar agentspel, och är trötta på Lara Croft.

Grafik:7/10 Ljud:7/10 Spelbarhet:5/10 Hållbarhet:8/10
[Rätt så roligt]
+ Bra röster, bra fiender, skaplig grafik, bra kontroll