Resident Evil 4 (2004)

Skrivet av: Lolakke   2008-04-03

När man har sett Filmerna Resident Evil och i mitt fall speciellt Extinction, så blir man väldigt sugen på att spela spelen och man förväntar sig ett väldigt bra spel med mycket spänning och och fart.

I början var det dock inte så mycket fart, man kommer i en bil med några poliser i, man går ut och äntligen efter den långa för "storyn" i början får man börja spela.

Man står framför ett hus, ett väldigt skabbigt hus och det ser fallfärdigt ut men det är ändå någon som bor där. Man smyger sig in tyst, tyst. Tillslut kommer man in i ett rum och där står en man och lägger in ved i en eldstad. Och där får man sluta spela och så kommer en till handlingsfilm. Och man var så spänd och nu tänkar man " Jaha! Suck! Det var jävla länge man fick spela". Och så äntligen sätter det igång igen. Han går sakta med en yxa mot mig. Jag frågar min kompis som sitter bredvid och kollar på. " Ska jag skjuta honom? För jag menar, han verkar ha ont i benet eller nått, så han kanske bara vill ha hjälp med benet eller något? ". Min kompis tycker att ag ska vänta och se vad som händer, så vi väntar och väntar och väntar. " Äh, ska vi gå ner och ta en fika så länge?" Frågar jag. "Visst". Och vi går ner och fikar lite.

Vi kommer upp en timma senare och gubbfan har inte ens kommit halvvägs!! OMG!! Men vi bestämmer oss för att skjuta och så fortsätter vi att skjuta sånna som egentligen borde vara på sjukhuset och behandlas för ben skador. Vi fortsätter och kommer till en liten by med en kyrka i mitten. Alla blir knäppa och går mot mig och försöker döda mig, Så man skjuter ner en efter en. Efter det ligger det små blinkande saker på marken. Och när man står på dom står det 3. Jag trycker på 3 hur många gånger som helst. Funkar inte min tangent 3? Jag fortsätter och kommer ut ur byn. Jag går lite på en stig sen är det 3 gubbar som rullar en sten efter mig. Jag och min kompis lyckas komma på hur man springer och börjar springa ifrån stenen. Helt plötsligt står det i 2 sekunder " PRESS 5+6". Jag får panik och slänger mig på tangent 5 och 6. Det händer inget. Jag spamar, men inget händer. Sen rullar stenen över mig och jag dör. En röd text kommer upp och det står "You are dead". Jag får hjärtattack för jag tror att mitt inte så gamla Logitech G 15 har gått sönder. Min kompis fortsätter och han kommer på att det är i Gamecube format.

Det är nu det börjar bli riktigt deprimerande. Det är nu man kan ställa sig frågan " Varför? Varför Gamecube format?". Är dom för lata för att göra en riktig PC version? Dom kunde åtminstone göra en manual i spelet där det står tydligt och klart 3=Enter osv. Hur tänkte utvecklarna när dom gjorde detta till PC? tänkte dom " Äh, strunt samma, försäljningen gick ju bra på Gamecube så vi gör ett till PC också". Ja! Vad bra!! Men då kan dom väl för fann göra det ordentligt!?! Eller?

Medlemsrecensioner54
Samlat betyg: 9.5/10
1