Super Smash Bros. Brawl

Skrivet av: wichax   2008-07-07

Super Smash Bros. Brawl
jag har alltid älskat Super Smash spelen. Jag kommer ihåg när jag och min kompis satt i hans rum och vi satt och spelade Nintendo 64 versionen hela dagarna, några år senare kom Melee. Vi satt och spelade det varje dag, hela tiden. Och nu äntligen Brawl, med online läge och Subspace Emmisary. Jag kunde knappt sova om kvällarna så mycket det pirrade i magen. Jag har väntat på spelet i runt två år nu, sän den första trailern kom och när man för första gången fick se Wii, eller Nintendo Revolution som den skulle heta. Var två års väntan värt det?

Story: Super Smash har egentligen ingen story. Men nu när Subspace Emmisary så finns det ändå en liten, men isåfall stinker det Kingdom Hearts om det. Så jag måste tyvär ge ett väldigt dåligt betyg till storyn...
Story 5/10

Grafik: Brawl ser helt fantastiskt ut, och för att vara ett sånt stort Nintendo fan som jag så tycker jag att på väldigt många sätt ser det helt klart bättre ut en många Xbox 360 spel. Detaljerna är magnifika, föremålen är sjukt snygga. Karaktärerna ser helt enkelt bara WOW ut. Jag tycker att i Subspace Emmisary som är så stort så borde miljöerna se lite pjåkigare ut, men nej! allt ser bombsnyggt ut! Det snyggaste spelet till Wii helt klart!
Grafik 10/10

Ljud: Alla låtar från alla olika spel vars karaktärer är ifrån, är med. Massor av Zelda låtar, Super Mario låtar och Fire Emblem låtar osv. Man kan välja hur ofta en del låtar spelas och allt låter i perfekt volym i matcherna. Det dämpas ibland och höjs ibland. Sjukt bra musik!
Ljud 10/10

Hållbarhet: Det är det som gjorde Super Smash känt bland mig och mina kompisar, att man kunde spela det i år. Det finns inte något fighting spel med så här många modes i. Och nu med Subspace Emmisary som tar runt, jag spelade på Intense så för mig tog det 12 timmar. Och det är bara början, Event matches, Stadium, Brawl och Tourney. Och mycket mer är inbränt i CDn! Detta spelet håller vardagsrummet i eld i veckor, månader, kanske till och med år! Funderar du på ett nytt Wii spel, tveka inte!
Hållbarhet 10/10

Annat: Det finns inte så mycket att välja, Lite nya karaktärer vilket man längtat efter, nya banor. Inte många nya Modes.
Annat 10/10