Super Smash Bros. Brawl

Med mycket tvivel har jag då äntligen köpt Super Smash Bros Brawl. Faktiskt på Elgiganten:D Ett av mina bästa spel var då Super Smash Bros Melee. Det är det spelet jag har fått mest spelglädje av, men precis som andra spel så tröttnade man på det med, och när då väl Brawl utanonserades så tänkte jag "äh ett sånt spel som är nästan likadant som det gamla, det är ingen mening att köpa det", men en dag var på en fest hos grannen, och självklart så hade han det. Jag var förstås ivrig att testa för att se om det var nån skillnad, och det var det.

För er som inte vet vad Brawl är så är det att man har slagit ihop allra kändaste Nintendo gubbarna (som Mario och Link tillex) och lagt dom på en fightng bana för att slåss, och den som står kvar på banan vid slutet vinner. Självklar finns det fler gubbar att välja på en Mario och Link.

Jag sprang genast till elgiganten och köpte det, åkte hem satte in skivan och började spela. Det första som slog mig var hur mycket mer möjligheter det fanns än vad det gjorde på Melee. På Melee fanns det liksom bara Adventure och Classic mode, men på Brawl fanns det Story, Classic, Adventure, Home run, All star mode med flera, och självklart Wii Fii= Online. Jag började med story mode. The Space Emissiary som det då hette för för att "unloccka" lite Characters. Jag hardcore spelade lite och klarade ut den på sådär 4-5 dar. Storyn är ganska så enkel. Allt är bra tills nån ond gubbe kommer och vill ta makten. Det behöver inte vara mer komplicerat egentligen, iaf inte i detta spelet. Imellan åt så kommer det ibland några filmer som är faktiskt rätt så mäktiga. Så ett stort + till Story mode.

Då var jag äntligen redo att ta mig an några Hardcore spelande japaner via Wii Fii. Uplägget på online är väldigt enkelt. Antingen fightas man med ett team eller så är man ensam. Det finns dock fler spelar lägen om man kör med en vän. Ett litet minus då till att det inte finns fler spelar lägen när man inte kör med en vän, men annars är online helt okej.

Det stora minuset för mig är att jag skulle vilja ha mer characters att köra med. I Brawl fanns det cirka 10-12 stycken nya, jag skulle vilja har fler.
Det var svårt att sätta betyg på detta, det stod mella en 8 och en 9. Till slut kommer jag fram till att det skulle vara en 9. För att det här spelet har gett mig exakt samma spelglädje som Melee gjorde, och det är ett lyckat resultat.
Då var denna recension klar, hoppas jag uppmuntrade er där ute att köpa detta underbara spel MvH Entertainer

Obs! Snake äger:D

Medlemsrecensioner43