The Bourne Conspiracy

Skrivet av: Wolfez   2008-08-13

Har varit tveksam till detta spelet ett bra tag nu men jag tyckte demot var rolig så jag gav spelet en chans i alla fal.

"ALLMÄN FAKTA"
För er som inte vet vad The Bourne Conspiracy är för spel så är det ett film linsens spel med super agenten Jason Bourne i huvudrollen. För många år sedan skrevs bökerna av Robert Ludlum och som senare blev en film trilogi på vita duken med Matt Damon som huvudrollen.

Men i alla fal vem är Jason Bourne?
Jo ha när en Amerikansk super agent som har kostat staten 30 miljoner dollar att utveckla och träna.

"STORY"
Spelet börjar nere i Frankrike där man skall lönmörda en Afrikans ledare som har information om några hög uppsatta CIA ledare. Detta uppdraget slutar i katastrof när Bourne bli nedskjuten och dumpas i havet utanför Frankrikes kust. När väll Bourne flyter runt på havet så räddas han av ett par fiskare men när man väll kommer till medvetandet så vet han inte vem han är eller vad han heter. Det enda han vet är att han skall till en bank i Zuric (Stavning).

"GAMEPLAY"
Spelet är byggt på tre sätt antingen så slår du dej igenom spelet med hand till hand combat eller så skjuter du allt i din väg eller båda två.
Det som jag tycker gör spelet lite speciellt är att till höger om liv metaren så har man en annan mätare som kallas adrenalin mätaren.
Denna mätare fylls mer och mer beroende på hur många fiender du dödar och när mätaren fyll till en viss gräns så kan man göra en så kallad takedown. Detta är en liten film sekvens där Bourne gör en jätte coolt stunt eller liknade och dödar fienden i med ett slag eller skott beroende på om du slåss eller skjuter med vapen. En annan ska är att Bourne använder säg av miljön i dessa film sekvenser så att varje kill känns ny och olik den andra varje gång.

"SOUNDTRACK"
detta är nog den starkaste delen utav spelet för alla låtar från filmen är med i spelet och dom kommer alltid vid rätt tillfälle i spelet.

"SLUTORD"
Detta spelet kunde bli mycket bättre men tyvärr så är spelet alldeles för kort runt 5 timmar och alldeles för repetitivt. En annan sak som jag irriterande mig på är att det är extremt dåligt anpassat till PS3an. Först och främst så måste man installera runt 5GB vilket jag tycker är på tok för mycket och sedan när man väll har installerat det så tror man att spelet laddnings tider skall gå fort men nej det gör dom inte. Sist men inte minst det sämsta som förstörde hela spelet för mig är att det bara är första boken/filmen som är med i spelet samt lite extra banor som verken är med i boken eller filmen.

GRAFIK: 6
SPELBARHET: 7
LJUD: 8