Call of Duty 4: Modern Warfare

Det är en sak som är spelkänsla, och det är Call Of Duty 4. Något som är ännu konstigare är att hela serien har kommit ut under år 2000, 4 st. snart kommer End War som också kommer bli kanonbra och det är ett av de spel jag ser mest fram emot just nu. När jag för första gången såg Call Of Duty 4: Modern Warfare så blev jag först imponerad av att spelet denna gång inte utspelade sig under andra världskriget som de tidigare var, utan denna gång nutid. Spelet kostade 599kr när jag köpte det och det var det värt.

När jag börjar köra märker man ganska snabbt att grafiken blivit mycket märkbart, och det är positivt. Första banan går ut på träning och jag klarar det ganska bra. Nästa bana, när man ska fraktas med helikopter till ett utländskt fraktfartyg så ryser jag först att det verkligen är en ren njutning att sitta framför Tv'n. När jag kommer ombord, slaktar mig fram med moderna semi-auto vapen börjar jag märka att ljudet också är hyfsat bra, och bättre blir det.

När fartyget plötsligt börjar sjunka måste jag ut, men först en adrenalin kick. Jag kommer fram till helikoptern men glömmer att man ska trycka snabbt på en knapp, jag dör, men det gör inget, efter en så snabb start är det bara skönt att lägga ifrån sig kontrollen och villa tills jag börjar om på ett checkpoint. Den här gången klarar jag det och jag jublar. Efter några banor ska man tillbaka i tiden till den radioaktiva explosionen i Chernobyl. Man ligger i grässet och håller en Sniper Rifle i händerna. Min kompis ger mig order om att skjuta ett par gubbaroch sedan gömma mig i skuggorna.

Jag kommer fram till en hund som kalasar på en människa, så länge jag håller mig på avstånd så är det lungt, men det vet inte min brorsa. Jag säger till honom, "Gå fram till hunden, det är lugnt". Han som tycker om hundar insesterar inte om att låta bli så han gör det. Hunden attackerar och det gör även hans kompisar. Brorsan ser på medan han slits i stycken och sedan går ut från mitt rum, jag säger, "Varför tröck du inte på knappen?". han svarar inte.

Call Of Duty är bra, mer kan jag inte säga, och ett helt nytt vapensystem och miljö. Här kommer betygen.

Grafik: 10
Ljud: 9