No More Heroes

Efter en liten succé med spelet "Killer7" så har Suda 51 skapat ett nytt spel som fortsätter på ungefär samma bana som "Killer7". "No More Heroes" är berättelsen om den kaxige ungdomen Travis Touchdown, som har vunnit en beam katana ,(ljussabel), på en Internet auktion. Travis har fått för sig att bli en lönnmördade, och inte bara det, han tänker bli den bästa som finns i staterna. Han träffar på en kvinna vid namn Silvia som blir hans agent. För att bli bäst så måste han nu döda de tio bästa lönnmördarna som finns. Det är ett äventyr som aldrig kommer att glömmas bort.

"No More Heroes" kan man kalla en blandning av "Star Wars" och "GTA". Spelet är extremt linjärt på det sättet att du söker upp nästa rankade lönnmördare, slåss mot hans anhängare och sedan dödar mördaren själv. Efter det så återvänder Travis till sin lägenhet och får en räkning där det står hur mycket han ska betala in för att kunna ordna ett möte med nästa mördare o.s.v. Det kan låta tråkigt i längden, men summan som man ska betala in mellan varje fight är perfekt balanserad så att man inte ledsnar. För att kunna betala dessa räkningar så måste Travis arbeta. T.ex. klippa gräs, tanka bilar, plocka skräp och bära kokosnötter. Man kan även utföra lönnmördarjobb. Variationen är stor och väldigt rolig.

En av de saker som gör "No More Heroes" så bra är kontrollen. I strider så klickar du på olika knappar i kombination för att skada motståndaren, när han sedan har lite liv kvar så kommer en pil upp på skärmen som visar åt vilket håll du ska vifta handkontrollen, vilket gör att Travis drar ett sista hugg med svärdet och motståndaren förintas. Det är en mäktig känsla att utföra dessa saker om och om igen.

"No More Heroes" är lite smått influerat av "Killer7" eftersom man känner igen den brutala atmosfären från just det spelet.

"No More Heroes" är väldigt sjukt, på ett bra sätt. Många av de lönnmördare du möter är psykiskt rubbade eller något åt det hållet. Men det gör att du alltid vill ta dig till nästa fight för att se om nästa person är galnare än den andra. "No More Heroes" levererar på alla punkter. Det är inget mästerverk, men ett av 2008 års bästa spel och säkert det bästa spelet på Wii efter "Super Mario Galaxy".

Medlemsrecensioner7
Samlat betyg: 8.1/10
1