Super Smash Bros. Brawl

Skrivet av: Sedel53   2009-03-18

Det var visserligen ett tag sen nu som Nintedo släppt detta super hypade spel, och ingen blev heller besviken.

Jag hade inte spelat det på några månader då jag sedan en tid tillbaka inte spelat så mycket Wii, så en dag bestämde jag mig och stoppade i skivan i konsollen, redan vid Disc Channel insåg jag hur mycket jag saknat at grilla några japaner online med Mario, eller hur det var att fullständigt banka skiten ur dem som kom inom Donkey Kongs räckvidd. Jag var räddad.

I SSBs single-player läge handlar det om att rädda världen från ett slags tillstånd där allt är täckt av någon slags svart sak. Man får återse alla gammla karaktärer, men självklart får vi även lov att stifta bekantskap med några nya rackare, såsom Pit(Kid Icarus), Wario och en lättklädd Samus. För er som sedan klarat att rädda världen är det nu kanske dags att testa lyckan ute i världen online. Onlinefunktionen är bra, beroende på vem du möter kan det ibland gå ganska så segt, annars bra. Utöver online läget och "story mode" så finns det även Brawl läget där du kan slåss med din vänner.

Efter att Nintendo släppt de första bilderna vi E3 2006 var förväntningarna skyhöga, ialla fall hos mig själv,och jag blev inte besviken när jag för första gången utdela ett slag med Mario, eller när man svalde någon hel med Kirby. Nintendo ahr ännu gång lyckats överträffa sig själva och har skapat något tidlöst. Musiken är mycket mäktig och kombinerat med den grymma grafiken ser jag ingen anledning till att ge spelet sämre poäng än nio, det som förhindrar en tio poängare är online läget.

Medlemsrecensioner43
Samlat betyg: 9.2/10
1