Far Cry 2

Jag hade förväntat mig något mer något större något bättre! När jag hörde om att Far Cry 2 skulle ha stora savanner och täta djungler som skulle vara kilometer till ytan så tänkte jag whoaa! Grejen var bara den att det aldrig blev så. Det finns inga stora savanner eller täta stora djungler. Att ljuga för oss här ute är ett stort misstag av Ubisoft.

Men jag ska inte bara klaga! Far Cry 2 är bra på många sätt annars finns det ju ingen anledning att ge det betyg som jag gör. I ett land i Afrika pågår ett krig mellan dom två parterna Apr och Ufll. Du är där för att hitta och döda mannen som har sålt alla vapen till dom två parterna, The Jackal . På vägen från flygplatsen blir du biten av en malariamygga och får hög feber och är tvungen att lägga dig och vila på hotellet. Innan du har hittat The Jackal hittar han dig och stiger in på hotellrummet. Han säger att du ska ge fan i att jaga honom sedan sätter han en kniv i väggen bredvid dig.

Ubisoft har satsat på det grafiska arbetet rejält. Morgonsolen är nära vackrare än morgonsolen i verkligheten även om det inte går ihop. Det var snack om att grafiken skulle slå Crysis men det är den ändå inte nära att göra även om den är gudomlig. Motorn heter Dunia Engine och har bara använts i Far Cry 2 hittills.En tråkig sak är att röstskådespelarna är dåliga. Vad personen säger går inte ihop med munrörelserna och det är där spelet fallerar. Det är väldigt synd eftersom karaktärerna är bra gjorda.

Musiken är fantastisk! i alla fall enligt mig. jag älskar den afrikanska musiken tillsammans med allt skjutande och körande med bilarna. Det gör spelet något annorlunda. Och ja! Vad gäller bilarna är dom nära inpå värdelösa transportfordon som hela tiden går sönder. Och varje gång den går sönder tar man fram skiftnyckeln och skruvar lite på någon plugg under motorhuven och vips är det bra igen. Om Ubisoft inte kunde komma på något bättre kunde dom de låtit det vara. Fysiken i bilarna är inte särskilt bra heller. Du märker knappt någon skillnad mellan dom olika bilarna även om alla bilar är coola och passar in till miljöerna perfekt.

Spelet är realistiskt så jävla realistiskt. När du blir skadan kan du behöva göra allt från att lägga bandage till att pilla ut en kula från armen med dit finger och tro mig animationerna är trovärdiga. En sak som jag vet många har klagat på som jag också håller med om är att man aldrig ser Apr och Ufll strida mot varandra som i ett riktigt krig och jag är väldigt besviken på detta! Spelet har som sagt många för och nackdelar men spelet är värt en sjua även om jag var inne på en 8.

Grafik:8
Ljud:8
Spelkänsla: 7