Halo Infinite Multiplayer släpptes hela tre veckor tidigare än väntat när det lanserades i måndags kväll i samband med Microsofts firande av Xbox och Halos 20-årsdag. Sedan dess har många spelare kastat sig över den kostnadsfria flerspelardelen, men även om mottagandet hittills har varit väldigt positivt, har flera uttryckt frustration över spelets så kallade "progression".
Till skillnad från många andra 'free to play'-titlar får spelarna inga erfarenhetspoäng när de avslutar matcher. Istället får du poäng när du klarar specifika utmaningar, vilka du sedan låser upp nya belöningar med genom spelets Battle Pass. Eftersom det tar lång tid att slutföra dessa, får du räkna med att behöva spela många matcher utan att bli belönad för dem, vilket är särskilt frustrerande om du har investerat i det betalda Battle Passet.
Nu svarar 343 Industries community director, Brian Jarrard, på kritiken och avslöjar på Twitter, att utvecklaren håller ett öga på utvecklingen av Battle Pass:
"Thank you to everyone who has jumped into the Halo Infinite beta so far! FYI the team is looking at Battle Pass progression and gathering data from yesterday's sessions and we'll share updates as we have them. Please continue to share feedback and raise flags as you see them."
Den fullständiga lanseringen av Halo Infinite sker den 8 december, då spelets efterlängtade kampanj blir tillgänglig. Halo Infinite kommer till PC, Xbox One och Xbox Series S/X.