Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

343: Halo Infinite-förseningen var "rätt sak för spelarna, även om det gjorde ont"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ
HQ

Du känner säkert till historien vid det här laget, men i juli förra året var det äntligen dags att visa upp Halo Infinite på allvar. Det skulle bli den stora comebacken för serien och äventyret hade hypats i två år. Nåväl, saker och ting gick inte som planerat och speldemonstrationen såg allmänt ofärdig ut.

Trots att Xbox Series S/X skulle lanseras i november 2020 och Halo Infinite skulle vara huvudattraktionen, beslutade 343 Industries och Microsoft sig för att skjuta upp spelet i 13 månader med en lansering i december 2021 istället (även om flerspelardelen släpptes tidigare denna månad). I en intervju hos IGN, avslöjar creative director Joseph Staten att denna försening både "gjorde ont" och innebar "kostnader", men att det behövdes för spelarnas skull:

"[There was] a huge amount of pressure to stay the course. I think a really wonderful example of Xbox leadership doing the right thing for our fans, doing the right thing [...] for players, even though it hurt them, even though there were costs associated with that. It was 100% a player-first decision, and I'm so proud of the studio and Xbox for making that decision."

Tyckte du att förseningen av Halo Infinite var rätt beslut i slutändan, även om det innebar att Xbox Series S/X fick lanseras utan några nya stora släpp?

Halo Infinite

Relaterade texter

7
Halo Infinite - Season 2: Lone WolvesScore

Halo Infinite - Season 2: Lone Wolves

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat den andra säsongen av Halo Infinite, men är tyvärr inte helt imponerade av det som erbjuds, där kvantiteten är största problemet...

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...



Loading next content