Du känner säkert till historien vid det här laget, men i juli förra året var det äntligen dags att visa upp Halo Infinite på allvar. Det skulle bli den stora comebacken för serien och äventyret hade hypats i två år. Nåväl, saker och ting gick inte som planerat och speldemonstrationen såg allmänt ofärdig ut.
Trots att Xbox Series S/X skulle lanseras i november 2020 och Halo Infinite skulle vara huvudattraktionen, beslutade 343 Industries och Microsoft sig för att skjuta upp spelet i 13 månader med en lansering i december 2021 istället (även om flerspelardelen släpptes tidigare denna månad). I en intervju hos IGN, avslöjar creative director Joseph Staten att denna försening både "gjorde ont" och innebar "kostnader", men att det behövdes för spelarnas skull:
"[There was] a huge amount of pressure to stay the course. I think a really wonderful example of Xbox leadership doing the right thing for our fans, doing the right thing [...] for players, even though it hurt them, even though there were costs associated with that. It was 100% a player-first decision, and I'm so proud of the studio and Xbox for making that decision."
Tyckte du att förseningen av Halo Infinite var rätt beslut i slutändan, även om det innebar att Xbox Series S/X fick lanseras utan några nya stora släpp?