Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Call of Duty: Vanguard

Ny undersökning förklarar varför Vanguard säljer oväntat dåligt

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Enligt tidiga indikationer från både den brittiska och den amerikanska marknaden verkar allt tyda på att Call of Duty: Vanguard sålt betydligt färre exemplar än förra årets Call of Duty: Black Ops Cold War. Men varför? Det är såklart svårt att svara på eftersom det lär finnas ungefär lika många åsikter som människor, men Games Industry har iallafall gjort ett försök.

De frågade besökare på både EGX- och PAX-mässorna, cirka 671 entusiaster, om de hade köpt Call of Duty: Vanguard, och om inte, varför. 284 av de tillfrågade svarade att de hade köpt mer än ett Call of Duty-spel under de senaste fem åren, men bara 59 av dem (21%) hade köpt Call of Duty: Vanguard.

Varför då? Varför har 79% procent av seriens fans valt att hoppa över senaste delen? 55% av dem svarade att de helt enkelt är för upptagna med andra spel, kanske för att det nu finns så många gratis alternativ i form av Call of Duty: Warzone, Apex Legends, Fortnite, Halo Infinite och många, många fler.

Du kan se diagrammet nedan. Har du själv skaffat Call of Duty: Vanguard, och brukar du köpa Call of Duty-spelen varje år?

Call of Duty: Vanguard

Relaterade texter



Loading next content