Svenska
Gamereactor
nyheter
Call of Duty: Vanguard

Fuskare kan inte se sina motståndare i Call of Duty: Vanguard

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är svårt att bekämpa fuskare, men vi har flera gånger sett hur det nästan kan ta död på en annars levande community om utvecklarna och den teknik de väljer att implementera inte håller idioterna borta.

Activision Blizzard och deras Call of Duty-studios presenterade förra året Ricochet-initiativet, ett ganska omfattande system för att förhindra fusk, som är utformat för att göra det mycket svårare att aktivt mygla och komma undan med det i Call of Duty-spel. Ofta görs detta så fuskarna inte ska märka att de är ertappade, utan stanna kvar och spela, trots att de själva straffas för sitt talanglösa beteende, exempelvis med studsande kulor.

I en blogginlägg skriver de nu att de i bland annat Call of Duty: Vanguard använder ett nytt spännande vapen mot fuskare. De använder så kallad "Cloaking", vilket gör att fuskare inte längre kan se sina motståndare. Det fungerar lite som deras Damage Shield, som tidigare gjorde det omöjligt för fuskare att helt döda motståndare i strid.

"With Cloaking, players that are detected to be cheating can find themselves unable to see opposing players in the game world. Characters, bullets, even sound from legitimate players will be undetectable to cheaters. Legitimate players, however, can see cheaters impacted by cloaking (generally, they'll be the players you see spinning in circles hollering, "Who is shooting me?!") and can dole out in-game punishment."

Allt detta för att straffa fuskare utan att direkt förbjuda dem. Vad tycker du om detta?

Call of Duty: Vanguard

Relaterade texter



Loading next content