Piratspelet Skull and Bones har gått igenom ett klassiskt utvecklingshelvete, och har startats om flera gånger sedan den första planeringsfasen inleddes 2013. Tidigare den här månaden fick vi dock äntligen en stor presentation av spelet samt även ett releasedatum - den 8 oktober.
Tyvärr var det som presenterades inte direkt överväldigande, och vi tvivlar på att det ska kunna utmana Sea of Thieves. Och om man ska tro Kotaku är det en åsikt som delas av flera av spelets utvecklare. De skriver att flera utvecklare är "skeptiska till om spelet kommer att bli i närheten av den succé som företaget behöver". En av anledningarna till detta, enligt en icke namngiven utvecklare, är att spelmekaniken saknar djup och att det egentligen inte erbjuder något mer än det ändlösa grindandet efter resurser som vi fick ta del av tidigare den här månaden.
Eftersom uttalandena baseras på anonyma källor, är det svårt att uttala sig om deras trovärdighet (i företag av Ubisofts storlek finns naturligtvis alltid missnöjda anställda). Det är dock värt att notera att uttalandena stämmer väl överens med de intryck som Skull and Bones hittills fått, så det kanske ligger något i det?