Svenska
Gamereactor
nyheter

Ubisofts långtidsmål är att vinna nästa generation

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Ubisoft fick som bekant ta en tugga av det syrliga äpplet nyligen när såväl Watch Dogs som The Crew blev försenade till våren 2014 och perioden april - september 2014, respektive. I samband med uttalandet att Watch Dogs inte skulle nå marknaden som planerat såg även företaget sitt aktievärde ta en rejäl smäll, samtidigt som flaggskeppen Rayman Legends och Splinter Cell: Blacklist inte riktigt sålt enligt företagets förväntningar.

Trots detta är Ubisofts finansdirektör Alain Martinez hoppfull inför framtiden och meddelar i en intervju att förseningarna har varit nödvändiga eftersom företagets vision är att vinna nästa generation på längre sikt. Spelen, och då särskilt Watch Dogs, måste alltså vara inget mindre än perfekta.

"The tough decisions we took to fully realize the major potential of our new creations have an impact on our short-term performance but we are convinced that, longer term, they will prove to be the right decisions both in terms of satisfaction for our fans and in terms of value creation for our shareholders. We are building franchises that will become perennial pillars of Ubisoft's financial performance. As we got closer to release, as all the pieces of the puzzle were falling into place in our last push before completion, it became clear to us that we needed to take the extra time to polish and fine tune every detail so we can deliver a truly memorable and exceptional experience", berättar Martinez enligt CVG.

Martinez avslutade sitt uttalande med att han fortfarande tror att Watch Dogs har potentialen att sälja mer än 6 miljoner kopior. Med en hittills stark våg av förhandsbokningar är det inte omöjligt att Ubisoft klarar sin förväntade försäljning av 6.2 miljoner spel. Vad tror du, kan Ubisoft gå segrande ur nästa generation eller är det dags att dra i handbromsen?

Ubisofts långtidsmål är att vinna nästa generation


Loading next content