Svenska
Gamereactor
nyheter
Dark Souls II

Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Dark Souls II har sedan PC-releasen förra året dragits med en störande bugg som gör att vapnen i spelet slits snabbare än vad som är avsett. Anledningen: Slitaget är kopplat till bilduppdateringen. Till Playstation 3 och Xbox 360 fungerade det, men i och med den högre bilduppdateringen i PC-versionen slets vapnen dubbelt så snabbt. Samma bugg har också hängt kvar i Dark Souls II: Scholar of the First Sin till PC, Playstation 4 och Xbox One.

Utgivaren Bandai Namco och utvecklaren From Software har nu meddelat att de (äntligen) kommer att snickra ihop en patch som åtgärdar problemet. Tanken är att släppa patchen inom de kommande veckorna. Är du nyfiken på vad mer den kommer att rätta till - ta en titt här nedan:

Xbox One, PlayStation 4, Steam (DirectX 9), Steam (DirectX 11):

- Fixed issue whereby weapon durability was decreased drastically when used on enemy corpses, friendly characters, etc. (Especially apparent for users running the game at 60 fps as the durability decrease rate was linked to the frame rate).
- Fixed issue whereby actions requiring both button and stick controller input (Jump Attack, Guard Break) were not properly registering in-game.

Xbox One, PlayStation 4, Steam (DirectX 11):

-Fixed issue whereby summoning sign was displayed in Drangleic Castle and Throne of Want even though the player had defeated all bosses in the area.
-Fixed issue whereby the moment of death replay for some blood stains weren't being displayed online.
-Fixed issue whereby client side may hang during the event movie for Laddersmith Gilligan in Earthen Peak.
- Fixed issue whereby the Host may not be able to load their save data after stopping the game while waiting for matching to complete in online mode.

Xbox One:

- Fixed issue whereby game may quit suddenly if player pauses the system during online multiplayer.
- Fixed issue whereby game may leave online multiplayer if the user pauses the system during online play then starts the game again.
- Fixes issue whereby the game may hang if the user goes back and forth between different maps over and over again.
- Fixed issue whereby the host may not return to normal offline play as intended when their network connection is cut off during online multiplayer.

Steam (DirectX 9):

- Fixed issue whereby, when playing online, it may appear that the player is sliding forward because the walking motion animation is not being displayed properly.

Tack, Gamespot

Dark Souls II

Relaterade texter

Dark Souls IIScore

Dark Souls II

RECENSION. Skrivet av Johannes Leander

De senaste två veckorna har varit en mardröm för Johannes. Han har dött, gråtit och återuppstått ett otal gånger under From Softwares regi, utan att för den delen någonsin tröttna...

Kolla in dessa Dark Souls-ringar

Kolla in dessa Dark Souls-ringar

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Om du är ett fan av Dark Souls, är du såklart välbekant med föremålen du hittar i äventyren (eftersom de är en nödvändighet för att slippa dö så ofta). Inom kort kommer...

Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

NYHET. Skrivet av Carl Brännström

Dark Souls II har sedan PC-releasen förra året dragits med en störande bugg som gör att vapnen i spelet slits snabbare än vad som är avsett. Anledningen: Slitaget är kopplat till bilduppdateringen. Till Playstation 3 och Xbox 360 fungerade det, men i och med den högre bilduppdateringen i PC-versionen slets vapnen dubbelt så snabbt. Samma bugg är kvar i Dark Souls II: Scholar of the First Sin till...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy