Svenska
Gamereactor
nyheter
Kinect Sports

Löjligt dyr Kinect-marknadsföring

Microsoft sätter sprätt på 3,5 miljarder

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

När Microsoft sade att Kinect-lanseringen skulle vara som en helt ny konsolpremiär för deras del, skämtade de tydligen inte. Totalt kommer över $500 miljoner (3,5 miljarder kronor) sättas sprätt på för att få folk att investera i den rörelsekänsliga kameran.

Bland annat ska Kinect marknadsföras i extrempopulära dansrelaterade program som Glee och Dancing with the Stars (Let's Dance i USA), hårdköras på barnkanaler som Nickelodeon och Disneys nätverk samt att man har ett jättelikt samarbete med Youtube. Dessutom planeras ett stort event på Times Square i New York och över 7000 butiker i USA ska ha nattöppet vid Kinect-premiären.

Utöver det kommer Microsoft även att använda $400 miljoner (2,8 miljarder kronor) för att marknadsföra Windows Phone 7 den närmsta tiden.

Kinect Sports

Relaterade texter

8
Kinect SportsScore

Kinect Sports

RECENSION. Skrivet av Jonas Elfving

Rare och Microsoft lägger karbonpappret över Wii Sports och serverar partyspelet Kinect Sports. Elfving har bowlat, boxat, spelat pingis och joggat på stället - och satt betyg



Loading next content