Vi vet, med råge, att ett nytt spel från From Software kommer resultera i många långsamma tårar då de oftast är väldigt, väldigt utmanande. Vi kan förvänta oss detsamma från kommande Dark Souls III enligt game director Hidetaka Miyazaki, som förklarar i en ny intervju att målet med Dark Souls III var att skapa ett spel som är "möjligt att fullborda":
"Our objective is to make the game possible to accomplish. I want to keep both the possibility of accomplishment and the difficulty itself. Therefore, for example, adding observation, planning, or learning to the basic difficulty situation adds to the importance of the non-skill elements"
Vidare menar Miyazaki att han vill att Dark Souls III ska vara lika tilltalande för nya spelare som för veteraner av spelserien:
"I think seasoned players will feel refreshed and enjoy new strategies. And for new players, I want to make it difficult, of course, but accomplishable and enjoyable"
Vi är inte helt hundra om vi ska känna oss trygga eller ännu mer oroliga inför den stundande utmaningen. För ännu mer info angående Dark Souls III borde du kolla in Jerrys förhandstitt från Paris Game Week på den här länken.
Tack till Playstation Magazine UK.