Svenska
Gamereactor
nyheter
Quantum Break

Remedy ska sluta göra linjära spel som Quantum Break

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Remedy är kända för att skapa djupa, avancerad storydrivna spel där fokus kanske har varit lite för mycket på berättelsen och gjort spelen aningen för linjära. I en väldigt öppen intervju med Polygon, pratar Mikael Kasurinen, om deras senaste spel Quantum Break och Alan Wake och om hur de kanske var mer linjära än de borde ha varit.

"If you go back and look at Alan Wake ten years ago you could see us talking about it about how we dabbled with the idea of driving around in a car in an open environment. You could see even then that desire to go in that direction."

"One way to tell a story is to create a rich world you can get to explore. When you look back at Alan Wake and Quantum Break, you can see we spent a lot of time looking at the shape of those worlds, the cities, towns, neat characters, maps. We spent a lot of time in crafting those universes, if you will. The gameplay is actually a linear story through those amazing, complicated worlds. In one way, it's a bit of a lost opportunity."

"I think they could have been bigger [games] easily. Alan Wake had a long history of development, but it was through years of events that it took the shape it took. A lot of concepts were created through that journey. It felt like there was this world of concept and complex storyline that was left aside. The key point that we learned from that experience is that the world building we do needs to connect with the gameplay. Gameplay needs to enable organic experiences and interactions with the world. We still want to create strong worlds, but the game should be crafted in such a way that allows this exploration."

Vi kan alltså förvänta oss någon form av förändring från Remedy med deras kommande spel och förhoppnings tappar de inte det djupa berättandet på vägen.

Vad skulle du vilja se Remedy göra för typ av spel i framtiden?

Quantum Break

Relaterade texter

Quantum BreakScore

Quantum Break

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

Tiden är äntligen inne för nästa spel från våra finska älsklingar i Remedy. Vi satte Oliver Thulin på uppdraget att ta reda på hur det står sig...

Jobbar Remedy på Quantum Break 2?

Jobbar Remedy på Quantum Break 2?

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

Vi vet att max Payne/Alan Wake-folket på Remedy såklart arbetar på ett nytt storspel som vi hoppas kommer att visas upp för första gången under årets E3-mässa. Vad det...



Loading next content