Svenska
Gamereactor
nyheter
Lego Dimensions

Lego är nu världens mäktigaste varumärke

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Som traditionen bjuder har Brand Finance som vanligt gjort sin årliga ranking av världens största varumärken. Apple har varit just detta ett tag, men har nu halkat ned 27% i värde medan Google ökat 24% och gått om. De är därmed nu etta. På en hedrande tredjeplats hittar vi Amazon.

Det listas även vad som kallas mäktigaste varumärken, och där var det ett namn vi i spelvärlden är tämligen bekanta med som vann - Lego. De danska klossarna säljer som bekant som smör i solsken medan Lego-spelen är hutlöst populära och runt hörnet väntar filmer som The Lego Batman Movie. Därmed toppar de denna lista, följda av Google och Nike.

David Haigh, grundare och chef för Brand Finance, säger att amerikanska företag missgynnas av den nya presidenten och menar att Donald Trump får folk i resten av världen att välja annat:

"There was a period when American brands were considered to be very aspirational. Gradually goodwill towards American brands has been eroded.

One of the interesting dimensions at the moment is the extent to which Trumpism is actually going to accelerate this negative view about American brands."

Lego Dimensions

Tack The Telegraph

Relaterade texter

5
Ryktet stämde, Lego Dimensions läggs ner

Ryktet stämde, Lego Dimensions läggs ner

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Ofta när rykten stämmer så har vi anledning att fira. Det gäller dock tyvärr inte vår rapportering om att Lego Dimensions tycks vara på väg att läggas ner. Nu har just...

7
Lego är nu världens mäktigaste varumärke

Lego är nu världens mäktigaste varumärke

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Som traditionen bjuder har Brand Finance som vanligt gjort sin årliga ranking av världens största varumärken. Apple har varit just detta ett tag, men har nu halkat ned...



Loading next content