Svenska
Gamereactor
nyheter
Metroid: Samus Returns

Folket bakom Super Metroid sov på kontoret

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att slutcrunch under utvecklingen av många av de storspel vi njutit av allra mest lär ha varit fruktansvärt krävande - det har vi på redaktionen förstått när vi rest runt och träffat diverse utvecklare genom årens lopp. De där sista tre-fyra månaderna brukar allt-som-oftast vara sanslöst stressiga med utvecklare som arbetar sju dagar i veckan, 16-20 timmar per dygn (!) och naturligtvis har Nintendo hamnat där i omgångars omgångar. Super Metroid-kompositören Kenji Yamamoto har i en intervju med Nintendo.com pratat lite om hur olycklig och trött han var under produktionen av Super Nintendo-klassikern.

"It really was hard. Back then, we had a nap room with lots of futons lined up, and staff members took turns sleeping. On Christmas night, we were, of course, working, and when Sakamoto [Metroid's creator] and I had a late meal, we saw people having a good time on the TV news. We wondered why we couldn't do that too! At the time, I had to make sound effects, and background music, and do programming, but the schedule was tight, so every day was a struggle. That meant the ride home each day was the only time when I could empty my head." Länk

Metroid: Samus Returns
Har du spelat SNES-klassikern Super Metroid och minns du den underbara musiken?

Relaterade texter

Metroid: Samus ReturnsScore

Metroid: Samus Returns

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

Det har gått tio år sedan vi sist såg Samus i sitt rätta element. Äntligen är det snart dags för hennes Nintendo 3DS-debut! Men innan dess får du läsa Olivers recension...



Loading next content