Dansk
Norsk
Suomi
English
Deutsch
Italiano
Español
Português
Français
Nederlands
中文版
Indonesia
Polski
日本語
한국어
Česko
Ελληνικά
Türkçe
Tiếng Việt
عربي
Följ oss
I år var det tänkt att de spelutvecklare som hårdknackar feta upplevelser till Nintendo Switch skulle få så mycket som 64 GB utrymme spelutrymme i jämförelse med dagens 32 GB stora kassetter - något som tyvärr har gått i stöpet. Det blir inte förrän 2019 som den dubbla råstyrkan blir verklighet enligt Wall Street Journal och orsaken spås vara tekniska problem.
Utifrån spelstorleken på exempelvis Breath of the Wild är detta inget att hetsa upp sig över då tunika-Link endast tar upp 13,4 GB, men om du istället ser till L.A. Noire eller Doom så är det farligt nära dagens gräns på 32 GB. Nintedo har så här långt inte sagt ett knyst om saken, men vi återkommer förstås i vanlig ordning om de skulle lägga en kommentar.