Då Dead Cells är på språng att släppas till Nintendo Switch och Playstation 4 (den sjunde augusti) så passade Kotaku på att bränna av en liten intervju med utvecklarna. Där framkom den lite ovanliga detaljen att alla som är anställda hos Motion Twin, oavsett om de sitter och kodar eller ritar konceptkonst, får exakt lika många nuffror i lönekuvertet. Såhär uttryckte sig designern Sébastien Bénard om saken:
"We actually just use a super basic formula: if a project finds success, people are basically paid more in bonuses, and everyone is paid the absolute same way. The devs and the artists are paid the same amount of money, and people like me who have been here for 17 years are paid the same amount as people who were recruited last year."
Konceptet kan nog sticka lite ögonen på vissa, alltså att om du har knegat på studion i flera år så ska den nyanställde praktikanten ha lika mycket kosing som du själv. Dock låter lönemodellen ganska vettig när Bénard förklarar att det är väldigt svårt att skilja på en persons totala bidrag till ett spels intäkter från någon annans.
Vad tycker du om lönemodellen?