Svenska
Gamereactor
nyheter
Rayman Legends

Ubisoft-chefen förklarar varför vi inte fått fler UbiArt-spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Tidigare var Ubisoft väldigt stolta över grafikmotorn UbiArt som användes till moderna klassiker som Rayman Origins och Rayman Legends, samt höjdarna Child of Light och Valiant Hearts: The Great War. Men så slutade denna plötsligt användas och många har undrat varför.

Nu har Ubisoft-chefen Yves Guillemot avslöjat orsaken i en intervju hos IGN Unfiltered där han berättar att "at one point we wanted to give them to everybody [in Ubisoft]", men att verktygen var så svåra att använda att det tyvärr inte gick att lösa.

Grafikmotorn är dock inte skrotad och kan tänkas ha en framtid hos Ubisoft, det ville han i dagsläget inte berätta mer om. Har du saknat UbiArt-spelen?

Rayman Legends

Relaterade texter

Så här skapas musiken i Rayman-spelen

Så här skapas musiken i Rayman-spelen

NYHET. Skrivet av Kim Orremark

För att fira att Rayman Legends: Definitive Edition ska släppas på Nintendo Switch har Ubisoft visat upp en intervju med Christophe Héral, som har skapat soundtracket...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy