Svenska
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed

Assassin's Creed-skaparen kommenterar seriens frustrerande torn

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det var naturligtvis det första Assassin's Creed som lade grunden till designfilosofin för serien, där du som spelare skulle klättra upp på höga avsatser för att kartlägga världen. Detta grundkoncept kom att användas i otaliga spel efter detta (och lever fortfarande kvar i viss mån) samt spillde över även till andra spelserier.

Tyvärr var det inte uppskattat av alla och genomskådades snabbt av oss spelare som ofta klagade högljutt över detta. Nu ber en av huvudpersonerna bakom skapandet av Assassin's Creed, Patrice Désilet, med glimten i ögat om ursäkt för spelmomentet och i en intervju hos Destructoid säger han nu:

"A little bit! If you're going to spend years on something I hope that happens. Breath of the Wild, wow! That was a game where you could do anything, once you finished the first half hour or so. Now, you're going to just climb towers and unfog the rest of the map. Sorry - it's my fault!"

Och visst, ska man hårdra det, så är det just Désilet som är orsaken till allt tornklättrande i spelvärlden - inklusive i Zelda. Vad tycker du om denna ofta påklistrade spelmekanik?

Assassin's Creed

Relaterade texter



Loading next content