LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      The Last of Us

      Utvecklare menar att man kan få The Last of Us-upplevelsen utan skjutande

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      The Last of Us brukar allmänt betraktas som en verklig milstolpe i spelvärlden, där en berörande story och intensiv action vävs samman till den mäktiga upplevelse spelet var. Spelmediet brukar dock ibland kritiseras för att förlita sig lite för mycket på actionmekanik och fysisk strid, vilket görs för att skapa enkelt gameplay.

      Det här menar utvecklaren av Bruce Straley, som nyligen talade i samband med Fun & Serious Game Festival, är något helt onödigt. Han tycker spelutvecklare bör göra ett bättre arbete med att motverka så kallad ludonarrativ dissonans (konflikten mellan just story och gameplay), och ett sätt att uppnå det är att inte ta till skjutande som primär spelmekanik:

      "Can you create a game that's as interesting and character-driven and compelling as an Uncharted story or Last of Us story without shooting? I think you can. Again the concept has to be... 'how can I create a rich enough world to allow for interesting core mechanics?'

      The world has to afford interesting, compelling ways for the player to figure out [solutions] -- and that's a lot of what games are. We have to put players in a position to be engaged with overcoming obstacles, which means the core mechanics have to avail us enough opportunity to figure out a solution."

      Vad tycker du om saken?

      The Last of Us

      Tack Games Industry

      Relaterade texter

      The Last of Us: Left BehindScore

      The Last of Us: Left Behind

      RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

      Naughty Dog expanderar storyn i fjolårets överlägset bästa spel med ett ljuvligt extra-kapitel. Petter Hegevall har delat ut betyg...

      The Last of UsScore

      The Last of Us

      RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

      Teamet bakom Uncharted-spelen bjuder på ett stilfullt sammansatt, gripande och starkt äventyr proppat med mänsklighet. Petter Hegevall är lyrisk...

      Min favoritkaraktär: Ellie

      Min favoritkaraktär: Ellie

      ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

      Hon är 14, skör men stark. Sårbar men tuff och hon har mer personlighet än i stort sett allt annat i spelväg, som någonsin gjorts. Petter Hegevall hyllar Naughty Dogs kaxiga överlevare i sin artikel om favoritkaraktären...



      Loading next content