Svenska
Gamereactor
nyheter
Rocket League

Rocket League kan spelas i 120 bilder per sekund till Xbox Series X

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Den nya generationen är nu i full gång och Xbox Series S och X tycks ha fått bra stöd från tredjepartsutvecklare som arbetat med att anpassa sina spel för att dra nytta av den högra prestandan. Men inte Rocket League. Trots att det är ett av de mest populära spelen, har det bara fått stabilare bilduppdatering och snabbare laddningstider.

Lyckligtvis kommer detta att ändras nästa månad. Psyonix har nu utannonserat alla detaljer inför nästa generation och de som har någon av Microsofts nya konsoler kan se fram emot att bli bortskämda. Xbox Series X kommer nämligen köra spelet i äkta 4K och 60 bilder per sekund med HDR, och har du ingen 4K så supersamlpas spelet till 1080p för enormt mycket bättre bildkvalitet.

Men det blir ännu bättre, det kommer nämligen även ett prestandaläge med upplösningen 2688 x 1512 (70% av 4K) där du får spela i 120 bilder per sekund samt HDR. Användargränssnittet är dock fortfarande 4K dock. Även prestandaläget kan supersamplas ner till 1080p. Xbox Series S kör däremot Rocket League i 1080p samt 60 bilder per sekund och HDR. Även den har prestandaläget som då rullar i upplösningen 1344 x 756 (70% av 1080p) och 120 bilder per sekund komplett med HDR.

Precis som var fallet med Star Wars: Squadrons, kommer dock Playstation 5 tyvärr inte få några egentliga förbättringar. Det körs alltså med samma förutsättningar som till Playstation 4 Pro. Det betyder 4K-upplösning med checkerboard och 60 bilder per sekund samt HDR.

Rocket League

Relaterade texter

Rocket LeagueScore

Rocket League

RECENSION. Skrivet av Andreas Blom

Bilar och plast istället för människor och normala bollar. Radiobilar, slumpen och skyhögt tempo redan från start är vad som erbjuds i Rocket League...



Loading next content