Svenska
Gamereactor
nyheter
Dishonored 2

Arkane Studios berättar vad väder och vind kan tillföra deras äventyr

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Gamereactor fick nyligen möjlighet att prata med Arkane Austins director, Harvey Smith. Han passade bland annat på att berätta ett trick för att göra sina spel mer levande med hjälp av väder och vind. Smith förklarade:

"We draw from all of the things that are sort of primarily powerful, what if I could push somebody over a ledge with wind. And our artists put a lot of effort into, in Karnaca and Dunwall different times of day and different skies and things like that. But, it feels like a dynamic weather system and how it influences the ecology, whether the area is wet or dry, or whether fire spreads. There are so many areas where you could start exploring, if you wanted to make a game and you wanted to go deep in that area - especially weather over the passage of time or vast amounts of time.

It just feels like there is so much left to explore in games. We're not even close to fully mapping all of the things that would be fun to play with."

Du kan kolla in intervjun i sin helhet här nedan.

HQ

Relaterade texter

Dishonored 2Score

Dishonored 2

RECENSION. Skrivet av Lisa Dahlgren

Kan Bethesdas lönnmördaruppföljare överträffa originalet? Lisa har smugit, slagit och dräpt sig fram om vartannat och satt betyg...

Arkane har inte pausat Dishonored-serien

Arkane har inte pausat Dishonored-serien

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Det var länge sedan Arkane Studios sade något om Dishonored, men under gårdagen berättade det att serien faktiskt inte är lagd på is för all framtid. Det är Dinga Bakaba...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy