LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter

      Ninja Gaiden-skaparen: Om Microsoft frågar mig, vore det en ära

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Tomonobu Itagaki har en viktig plats i Xbox-historien och var med och visade vad originalkonoslen gick för med lanseringstiteln Dead or Alive 3, vilket var en grafikfest utan dess like. Det följdes upp med Ninja Gaiden och flera andra exklusiva titlar för Microsofts konsoler.

      Nu meddelar Itagaki via sin Facebook-sida att han vill utveckla spel igen, och har därför startat studion Itagaki Games. Sedan 2017 har han bara haft en rådgivande roll hos Valhalla Games - men nu är tiden alltså kommen för nya spel. Och om Itakagi får bestämma, så vill han gärna arbeta med Microsoft igen (översatt av VGC):

      "I would start again with questions that I made to [original Xbox designer] Seamus [Blackley] two decades ago. Back then, I asked him, 'are you confident that you will beat PS2?' and he said, 'Yes. Xbox is called Project Midway and I'll gain the supremacy with it.'

      That's why I trusted him and actually created Xbox-exclusive games for about ten years. 20 years have passed since then, and I established my own company, Itagaki Games, which is not Tecmo, nor Valhalla. I know Microsoft is still aggressive. If they reach out to me, it will be an honor for me."

      Vi önskar Tomonobu Itagaki lycka till och hoppas på fler stordåd i framtiden av samma kaliber som Ninja Gaiden.

      Ninja Gaiden-skaparen: Om Microsoft frågar mig, vore det en ära
      Itagaki om Ninja Gaiden II: "I'd like to show everybody some of the new stuff that we've been working on in the near future. The only problem with that is that when the other developers see what we're doing, they're going to lose all of their motivation to create any game in the same genre, because there's no way they can beat it."


      Loading next content