Svenska
Gamereactor
nyheter
The Division 2

The Division-serien har spelats av över 40 miljoner gamers

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Ubisoft medgav 2019 att de inte var nöjda med The Division 2-försäljningen under de första månaderna, men spelarbasen har fortsatt växa sedan dess. För en månad sedan kunde de berätta att spelet kommer fortsätta att byggas ut även under 2021, och nu har de avslöjatmer om seriens popularitet och gett en liten försmak av vad som komma skall

The Division 2

På den officiella hemsidan för The Division 2 avslöjas nämligen att över 40 miljoner användare har spelat serien. De bjuder även på en smaskig infograf som du hittar nedan.

De slår även fast att årets stora expansion kommer introducera ett spelläge som vi aldrig har sett tidigare i serien och lägga till förändringar som fokuserar på att göra varje spelare mer unik och de olika spelartyper mer effektiva. En av anledningarna till att de är så vaga, är att uppdateringen fortfarande är i ett mycket tidigt skede av utvecklingen, där Ubisoft och Massive förväntar sig att den ska vara klar tidigast mot slutet av året.

Det kommer dock nytt innehåll innan dess, och vi kan se fram emot nya Apparel-event, återanvändning av tidigare säsonger och mindre uppdateringar. Förhoppningsvis ger dessa saker The Division 2 tillräckligt med liv för att det ska kunna hänga med ett bra tag till.

The Division 2

Relaterade texter

The Division 2Score

The Division 2

RECENSION. Skrivet av Andreas Blom

The Division 2 är till mångt och mycket en försiktig utveckling av det första spelet, men lika roligt och lika beroendeframkallande som förra gången. Andreas har patrullerat Washington D.C och försökt rädda de som räddas kan...

Jag hatar The Division 2

Jag hatar The Division 2

ARTIKEL. Skrivet av Patrik Severin

Jag såg fram mot The Division innan vi fick se det i rörelse. Men jag kom snabbt att ogilla det spelmekaniska och hur det påverkat andra besläktade spelserier på grund av hemska designval...



Loading next content